هدف جستجو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟ در این مطلب می خواهم درباره ضرورت هدف جستجو با شما مفصلا صحبت کنم.
آیا می دانید منظور از هدف جستجو یا Search Intent چیست؟ در این مقاله می خواهم درباره هدف جستجو با شما صحبت کنم.
هدف جستجو در تعامل مستقیم با کاربران است و در این مطلب قصد دارم مفصلا درباره انواع و کاربردهای آن با شما صحبت کنم
روزانه افراد بسیاری در موتورهای جستجو عبارات مختلفی را سرچ می کنند و به دنبال یک پاسخ هستند که آن پاسخ می تواند پیدا کردن آدرس یک وب سایت و یا یک مقاله مناسب باشد.
در این قسمت از مقاله می خواهیم به موضوع هدف جستجو چیست؟ بپردازم.
هدف جستجو در واقع همان پاسخی است که افراد به دنبال آن هستند و در واقع علت جستجوی عبارات در موتورهای جستجو را می توان هدف جستجو نامید.
هدف جستجوی کاربر می تواند کار موتورهای جستجو را بیان کند در واقع موتورهای جستجو به دنبال این هستند که عبارات سرچ شده را به صفحات مرتبط لینک دهند و این لینک دهی باید مطابق با پاسخ کاربران باشد.
به همین دلیل است که بهینه سازی هدف جستجو فرایندی بسیار مهم و اساسی در یافتن وب سایت ها و مقالات شما می باشد.
پس تاثیرات آن را هیچ گاه بر سئو سایت تان دست کم نگیرید.
شاید ندانید اما هدف جستجو یا سرچ در اینترنت و بهینه سازی یک سایت مکمل یکدیگر هستند و در واقع بدون هم معنایی ندارد.
شما برای افزایش ترافیک سایت خود و معرفی برندتان به موتورهای جستجویی مانند گوگل نیاز دارید که سئو هدف جستجو را انجام دهید.
زیرا در این حالت است کاربران با عباراتی که جستجو می کنند ،می توانند مقالات و وب سایت های مرتبط با شما را پیدا کنند.
الگوریتم های گوگل به گونه ای طراحی شده اند که با تایپ حداقل ۲ یا ۳ کلمه به دنبال مرتبط ترین مقالات و موضوعات برای کاربران خود می گردند و این بدان معناست که موتورهای جستجو فعالیت اصلی خود را کاربر محور در نظر گرفته اند و به دنبال این هستند تا در سریع ترین زمان مرتبط ترین مقالات از وب سایت ها را برای کاربران خود نمایش دهند.
این کاملا ارتباط مستقیم با اهداف جست و جوی کاربران خواهد بود.
پس سئو وب سایت بستگی به اهداف کاربران در وب سایت شما خواهد داشت. نقش سئو در موفقیت کسب و کار ها رو بخونید.
پاسخ دهی سوال بسیار گسترده است و باید انواع هدف جستجوی کاربران را به ۳ دسته کلی جستجوی اطلاعاتی، جستجوی پیمایشی و جست و جوهای تجاری معرفی کنیم.
جستجوی اطلاعاتی در زمانی است که شما به دنبال یافتن پاسخی از یک سوال هستید و هدف شما دریافت یک پاسخ است.
جستجوی پیمایشی زمانی است که شما به دنبال یک برند و اطلاعات یک شرکت می گردید و جستجوی تجاری به زمانی تلقی میشود که شما به دنبال پیدا کردن یک محصول یا یک خدمات با ارزان ترین قیمت ممکن باشید.
در این حالت جستجوی تجاری یا جستجوی بیزینسی انجام خواهد شد.
بر طبق آمارهایی که وجود دارد ۸۰ درصد از عبارات جستجو شده در موتورهای جستجویی مانند گوگل در دسته جستجوی اطلاعاتی هستند و ۲۰ درصد بقیه در ۲ دسته ذکر شده می باشند.
پس با توجه به نوع وب سایت خود باید هدف جستجوی کاربران را در نظر گرفته و از آنان استفاده بهینه کنید.
حال که شما با مفهوم اصلی هدف جستجو چیست آشنا شده اید، لازم است که به ضرورت بهینه سازی انواع هدف جستجوها بپردازیم.
همان طور که گفتم هدف جستجو می تواند هدایت مستقیم بسیاری از کاربران به وب سایت ها و مقالات شما باشد که منجر به افزایش بازدید و در مقابل دسترسی کاربران به پاسخ های خود خواهد بود.
پس کاملاً مشخص است که شما برای بهینه سازی وب سایت خود و ارتباط بیشتر با کسانی که به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند نیاز به بهینه سازی هدف های جستجو خواهید داشت بهینه سازی هدف جستجو می تواند کاربرانی وفادار و خریدارانی همیشگی را برای شما در پی داشته باشد.
اگر وب سایت شما محتوا محور است و اطلاعاتی مانند مقالات و اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد می توانید از نکات کلیدی در مقالات و محتواهای خود استفاده کنید. رعایت اصول سئو در تولید محتوا را مطالعه کنید.
برای مثال اگر محتوای شما درباره بیوگرافی یکی از هنرمندان یا بازیگران است باید بدانید که سن فرد، قد فرد و وزن وی می تواند نکات کلیدی باشد که می تواند شما را با بازدیدی بسیار برای وب سایتتان روبرو کند.
اما اگر وب سایت شما یک وب سایت تجاری است و به دنبال افرادی برای فروش بیشتر یا ارائه خدمات بیشتری می گردید، بهتر است که از کلمات کلیدی مانند نام برندتان، نام محصول، خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهید استفاده کنید و بهینه سازی برای وب سایت هایی که قابلیت پیمایشی دارند باید به صورت بهینه سازی نام برند و خصوصیات محصولات شما باشد.
یکی از مهم ترین آنها این است که کاربران شما با سهولت بیشتری وب سایت شما را پیدا کرده و به پاسخ مدنظر خود برسند از دیگر دلایلی که می توانیم به آن اشاره کنیم، توجه به طبقه بندی مطالب در موتورهای جستجویی مانند گوگل است.
باید هدف خود را تولید محتوایی بگذارید که به پاسخ کاربران و هدف وب سایت شما کمک کند.
برای مثال اگر شما به دنبال فروش بیشتر عینک های آفتابی هستید باید مطالب را بر روی فروش و عینک آفتابی قرار دهید و اگر مقالاتی از دسته مثل نوع عینک آفتابی و جنس آنها بگذارید ممکن است که کاربران به راحتی نتوانند پاسخ خود را دریافت کنند.
رعایت اصول سئو در تولید محتوا می تواند مرتبه سایت شما را بالا ببرد.
اصول سئو را می توانید از طریق تحقیق و بررسی و آموزش به راحتی فرا بگیرید.
رعایت اصول سئو در تولید محتوا در بالا رفتن رتبه و بهتر شدن موقعیت سایت شما بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.
فراگیری اصول سئو به شکل صحیح باعث پیشرفت شما در کسب و کار مورد نظرتان خواهد شد.
همچنین داشتن سئو بالا باعث افزایش مراجعه کاربران و دیده شدن سایت شما می باشد که در نهایت به رونق سایت و کسب و کار شما می انجامد.
سئو به زبان ساده یعنی بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل و بهبود آن به عوامل مختلفی مانند میزان مراجعه کاربران به سایت شما و محتوای با کیفیت و بسیاری عوامل دیگر بستگی دارد.
هرچه اصول سئو در سایت شما بهتر رعایت شود، میزان بازدید از آن بیشتر می شود.
در واقع سئو در کسب و کار امروز در دنیای مجازی عاملی برای پیشرفت و درآمد بیشتر است.
برای داشتن سئو، باید در تولید محتوا از نوآوری و فن بیان خوبی برخوردار بوده و جذابیت سایت خود را از طریق متن های با کیفیت بالا، عکس ها و فیلم ها و همچنین عوامل دیگر بالا برد.
هرچه سئو بیشتر و بهتر باشد و اصول سئو بهتر رعایت شده باشد، رتبه سایت شما بالاتر خواهد بود.
در واقع می توان گفت که محتوا یکی از اصلی ترین و مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل است.
برای تولید محتوای خوب، اولین قدم محتوا در راستای اهداف شما و اهداف کسب و کار شما می باشد.
سوالی که برای بسیاری در این حوزه پیش می آید این است که آیا محتوا می تواند عامل اصلی رتبه بندی سایت در میان موتورهای جستجو مانند گوگل باشد؟
در جواب این سوال باید گفت که، محتوا یکی از قوی ترین و اصلی ترین عوامل تاثیرگذار از نگاه گوگل است.
اینکه متن یا انشایی خوب و با کیفیت برای سایت بنویسید و به بالاترین درجات برسید، دیگر امکان ندارد زیرا دنیای رقابت در این زمینه بسیار پیشرفت کرده است.
در قدم اول باید به خاطر داشته باشید که متن شما باید دارای هدفی هم راستا با کسب و کار شما و سایت شما باشد و نماد خوب و کاملی از سایت باشد.
یعنی به بیان ساده تنها برای پر کردن سایت مطلب ننویسید و خط مشی مشخصی را دنبال نمایید.
محتوای شما باید برای:
باشد.
شاید به صراحت بتوان گفت که اصلا مهم نیست که شما محتوا می نویسید و یا سایت راه اندازی می کنید، محصولی را می فروشید و یا خدماتی را به کاربران خود ارائه می دهید، مهم این است که باید سایت شما از لحاظ موتورهای جستجو بهینه باشد و دارای سئو سایت بالا بوده تا موفق شوید.
پس قدم اسای آموزش این موضوع با تمام زیر و بم های آن است.
گوگل از تعداد زیادی عامل برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند که بسیاری از آنها را مانند محتوا، لینک ها، سرعت و عوامل فنی و برنامه نویسی می شناسیم و سعی داریم که آنها را به خوبی رعایت کنیم.
اما آیا اصول سئو سایت تنها به همین تعداد محدود می شود؟
برای رسیدن به هدف نهایی که همان بالا رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو است باید مطالعه و تحقیقات فراوان و دقیقی در سایت های با رتبه بالا داشته باشید. همچنین در دوره ها، سمینارها و کلاس های آموزشی حرفه ای شرکت کنید.
همچنین می توانید به سایت های آموزشی معتبر در این زمینه مراجعه کرده و نقاط ضعف خود را از این طریق شناسایی کرده و اصلاح نمایید.
مطمئن باشید که نتیجه کار باعث بالا رفتن رتبه شما خواهد بود.
باید گفت که عوامل زیادی در این رابطه، یعنی رتبه بندی سایت ها دخیل هستند.
برخی از آنها به عوامل داخلی سایت و برخی به عوامل خارجی مربوط می شوند.
در این میان می توان به عوامل زیر اشاره داشت:
....
اینها تنها تعدادی از عوامل در تعیین سئو سایت شما خواهند بود که با رعایت آنها می توانید سطح سئو سایت خود را بالاتر ببرید و در عین حال اصول سئو را برای پیشبرد اهداف و موفقیت در کار رعایت نمایید.
برای اینکه بتوانیم محتوای سایت خود را سئو کنیم باید مواردی را در نظر گرفته و آنها را رعایت نماییم که در واقع بخشی از اصول سئو هستند:
1- داشتن تولید محتوای با ارزش: یعنی ایجاد محتوایی که مد نظر بسیاری از افراد تعقیب کننده سایت شما باشد و همچنین داشتن کلمات کلیدی مناسب و هم راستا با کار و هدف شما که می تواند از دیدگاه گوگل بسیار مهم باشد.
2- نیاز محتوایی کاربران را بشناسیم: اینکه بدانیم کاربران به دنبال چه محتوایی و با چه موضوعی هستند و یا چه کلمات کلیدی را بیشتر تعقیب می نمایند می تواند به ما کمک شایانی باشد.
3- به روز بودن برنامه نویسی سایت: باید سعی کنید که برنامه نویسی سایت خود را با جدیدترین متدهای روز انجام داده و کد نویسی های شما کاملا صحیح و بهینه باشند.
4- سرعت نمایش صفحات و لود سایت خود را در بهینه ترین حالت ممکن نگه دارید.
5- سعی کنید از سایت های دیگر لینک بگیرید: گرفتن لینک های معتبر و ارتباط با سایت های دیگر می تواند در پیشرفت و سئو سایت شما موثر باشد، زیرا لینک دادن سایت ها به سایت شما باعث معرفی هرچه بیشتر سایت شما به گوگل توسط سایت های دیگر می شود.
هرچه این سایت ها از اعتبار بیشتری برخوردار باشند برای شما نیز در رتبه بندی گوگل بهتر خواهد بود.
تصویر شماره 5
در نهایت به این نتیجه می رسیم که تولید محتوا همان اندازه که آسان به نظر می رسد، همانقدر هم مهم، حیاتی و سخت است زیرا باید نکات بسیاری را در آن رعایت کرد تا از نگاه موتورهای جستجو و گوگل قابل قبول بوده و سپس بتواند رتبه بالایی را کسب نماید.
استفاده از کلید واژه های هدفمند و هم راستا با اهداف سایت و همچنین بالاترین میزان خواهان در میان جستجو گران و کاربران، می تواند به شما در این مسیر کمک کند. این مورد یکی از اصلی ترین اصول سئو در تولید محتوا می باشد.
بیشتر بخونید : https://seorooz.net/principles-of-seo-in-content-production/
اهمیت دنیای دیجیتال بر کسی پوشیده نیست.
حوزهای که هر کس به آن نگاه میکند پتانسیل ها و امکاناتش را میبیند و شانسی برای موفقیت خودش متصور میشود.
خوبی ماجرا این است که در فضای مجازی مرزی وجود ندارد.
حدی هم برای خدمات رسانی روزانه وجود ندارد.
اما پیداست صرفاً با راهاندازی سایت و محصول گذاری نمیشود یک شبه به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد.
سئو اولین و مهمترین ابزار موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک است.
شما میتوانید مطالب تخصصی بیشتری در سایت سئوروز در این زمینه مطالعه کنید.
اما در این مقاله، خیلی کوتاه توضیح میدهم نقش سئو در موفقیت کسب و کار به چه شکلی است.
اهمیت سئو در بهینهسازی سایت ها
به جرات میتوان گفت تنها مشتریان شما موتورهای جستجو و کاربران هستند.
باید سایتتان را با اصول و قوانین موتورهای جستجو همراستا قرار دهید. از طرفی، محتوا و معماری سایتتان برای کاربران قابل فهم و مفید باشد.
این دو سبب میشود وقتی کاربران در حوزه تخصصی شما دنبال چیزی هستند، موتورهای جستجو صفحات شما را به آنها نشان دهند.
بعد از مدتی هم به ترافیک تقریباً پایدار و مستمری برسید.
درصدی از این ترافیک هدفمند هم به خرید کالا و خدمات از شما و دریافت سود ختم میشود.
سئو به شما آموزش میدهد چطور صفحات فرود طراحی کنید، چطور تولید محتوا کنید و از کلمات کلیدی را بهکار ببندید.
شیوه صحیح عکس گذاری را به شما نشان میدهد. و در کل، یاد میگیرید به چه شکلی سایتتان را جذاب و سرگرمکننده ارائه بدهید.
اهمیت سئو در دیده شدن کسب و کارها
هزاران هزار سایت در دنیای مجازی وجود دارد.
هر روز هم به تعداد آنها اضافه میشود. رقابت بالا خود به خود سایتها را وادار میکند با ابزارهایی که در اختیار دارند محکمتر به جلو گام بردارند.
آشنایی بیشتر با اصول سئو و پیاده کردن مستمر آنها، در کنار تحلیل کارهایتان، کلید موفقیت شما در حوزه کسب و کار مجازی خواهد بود.
اصول و ابزارهای سئو بیشمار هستند. بسته به نوع فعالیتی که دارید میتوانید آنها را بهکار ببرید.
رپورتاژها از جمله این ابزارها هستند. مقالاتی که شما راجع به تجارتتان مینویسید و در سایتهای دیگر منتشر میکنید.
لینک دهی و لینک گیری از صفحات و سایتهای دیگر نیز بسیار مهم هستند.
باعث میشود گوگل اعتبار بیشتری برای شما قائل شود و رنکینگ بهتری پیدا کنید.
کاربران هم به مطالب مفید بیشتری وصل میشوند.
استفاده از رسانههای مختلف در محتوایتان ابزار بسیار قدرتمندی است.
شما با تصویر سازی یا پویانمایی کارهایتان میتوانید تأثیر بهتری روی مخاطبان بگذارید.
این موارد به همینجا ختم نمیشود.
سئو و برنامهریزی در کسب و کارها
بخشی از کارهای شما در سئو تجزیه و تحلیل دادههاست.
در فضای مجازی، دادههای خام اطلاعات بسیار ارزشمندی در دل خود دارند.
هر کاری که انجام میدهید بعدها دادههایی به شما میدهد.
با این دادهها میتوانید جواب خیلی از سوالهایتان را راحتتر پیدا کنید.
سوالهایی مثل آیا کارهایی که انجام میدهید نتیجهای دارد؟
کجا میشود کار بیشتری انجام داد؟
چه کارهای اضافهتری باید انجام داد؟
آیا نیازی به هزینه کردن است؟
اگر بله، چه مقدار هزینه باید کرد؟
اینها و سوالهای بعدی که به ذهنتان خطور میکند استراتژی آیندهتان روشن میکند تا مسیرتان را مشخص و پیش رو ببینید.
مزایای سئو در کسب و کارها
همینطور که الان متوجه شدهاید، با بهره گیری از سئو، میتوانید خودتان را به موتورهای جستجو و متعاقباً کاربران هدف بیشتری معرفی کنید.
وقتی بتوانید خودتان را خوب به موتورهای جستجو موتورهای جستجو معرفی کنید، موتورهای جستجو هم به نوبۀ خودشان شما را به کاربران معرفی میکنند.
طولی نمیکشد که به خاطر هر دوی این موارد به جایگاه پایداری دست میکنید.
سئو به شما کمک میکند در فضای مجازی به مزیتهای زیر دست پیدا کنید:
- شناخته شدن
- اعتبار
- قدرت
- برندسازی
- ترافیک بیشتر
- سود بیشتر
- استمرار و پایداری مطمئن در فضای مجازی
- زیبایی و جذابیت سایت اینها فقط چند نمونه از مزیتهای سو برای شما و سایتتان است.
برای همین، توصیه من به شما این است که هر چه زودتر دست به کار شوید و با متخصصان این حوزه همکاری خود را شروع کنید.
اگر به دنبال مجموعه ای از نکات مفید سئو هستید که بتوانید خیلی راحت رتبه وب سایت خود را افزایش دهید ، وقت خودتون رو با جستجو در سایتهای دیگه هدر ندید .
من در سئو روز یک چک لیست جامع از نکات سئو را در اختیارتان قرار دادم.
در این چک لیست نکات سئو و بهترین شیوه ها را گرداوری کردم .
این نکات تمام جنبه های مختلف بهینه سازی را شامل می شوند (از فاکتورهای on-page گرفته تا تحقیق کلمات کلیدی ) .
بدانید سئو چیست؟
برای اینکه مفاهیم پیشرفته سئو را یاد بگیرید و نکات زیر را به طور کامل جذب کنید باید بدانید سئو چیست؟ پیشنهاد میکنم مقاله من رو در سئو روز آکادمی بخونید، چرا که بدون آشنایی کافی با مفهوم سئو نمی توانید یک متخصص سئو موفق شوید.
تحقیقات کلمات کلیدی باید نقطه شروع فعالیتهای SEO باشد.
زیرا اگر نمی دانید چه کاربرانی در سایت شما جستجو می کنند دراینصورت شما به جای تکیه بر داده ها فقط از روی شانس و احتمال دارید تصمیم گیری می کنید .
این روش درست مدیریت کردن کسب و کارتان نیست .
برای شروع ، نکات مربوط به تحقیق کلمات کلیدی را دنبال کنید .
بیشتر افراد در زمان هدف قرار دادن کلمات کلیدی یکی از سه اشتباه زیر را مرتکب می شوند
درنظر داشته باشید هر صفحه یا پست در وب سایت تان باید روی یک کلمه کلیدی اصلی یا موضوع هدفگذاری شده باشد .
با دانستن این نکته از اشتباه اول و دوم جلوگیری می شود .
علاوه بر این ، همان کلمه کلیدی را در چندین صفحه هدف قرار ندهید زیرا گوگل تنها رتبه یکی از صفحات را انتخاب می کند و شاید این همان صفحه ای نباشد که شما بخواهید با آن رنک بگیرید .
یک راهکار خوب برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب این است که آن صفحه را برای یکی از دوستانتان بفرستید و از او سوال کنید "موضوع این صفحه چیست؟" پاسخ آنها معمولا بهترین کلمه کلیدی (موضوع ) را به شما می دهد .
با این حال از کلمات کلیدی گوگل غافل نشوید زیرا به شما کمک می کند تشخیص دهید از دیدِ گوگل بهترین نتیجه برای آن کلمه کلیدی چیست.
اگر بیشتر نتایج با محتوایی که شما می خواهید از ان رنک بگیرید تفاوت چشمگیری دارند ،احتمالا این کلمه کلیدی عالی برای هدفگذاری نیست .
همین مورد برای کلمات کلیدی با ویژگی های زیاد SERP(تبلیغات Adwords، نتایج خرید ، featured snippets، و غیره) نیز صادق است .
این موارد رتبه "(نتایج ارگانیک )"را کاهش می دهد که CTR و ترافیک کمتری را بدنبال دارد .
گاهی اوقات ممکن است در نتایج جستجوی خود با کلمات کلیدی جذابی روبرو شوید که حجم جستجوی بالایی دارند و بخواهید از آنها استفاده کنید اما حجم بالای جستجو لزوما به معنی عالی بودن آن کلمه کلیدی برای هدفگذاری نیست .
به عبارت دیگر شما باید " قصد و نیتی " که در پشت جستجو ها است را در نظر بگیرید .
بعنوان مثال بنظر می رسد کلمه کلیدی "سئو و بهینه سازی سایت" برای رسیدن به جایگاه یک و رنک گرفتن خوب باشد .
من حداقل روزی 4 بار برای کلمه سئو و بهینه سازی سایت رو سرچ میکنم .
این کلمه کلیدی هر ماه 1100 جستجو داشته و نشان می دهد که این کلمه کلیدی بهتری برای هدفگذاری است .
اما به یاد داشته باشید که فقط مسئله ترافیک نیست (مگر اینکه بخواهید تبلیغات بفروشید)
هدف نهایی شما رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی است که به کسب و کارتان ارزش می دهد (افرادی که ترافیک بوجود می اورند به مشتری تبدیل می شوند) بنابراین شما باید کلمات کلیدی انتخاب کنید که با هدفتان مرتبط باشند .
برای پیدا کردن کلمات کلیدی که پتانسیل رتبه گرفتن دارند می توانید این پرسش ها را از خود بپرسید:
اگر جواب هر یک از این سوالات منفی است ، احتمال زیاد شما کلمات کلیدی پررقابت را هدف قرار داده اید !
آیا یک وب سایت جدید با اعتبار پایین دارید؟ اگر اینطور است رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی رقابتی کار بسیار دشواری خواهد بود .
بهتر است برای شروع کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که کم رقابت تر هستند .
این یکی از راه های سریع برای دیده شدن در نتایج جستجوی کاربران است .
خوشبختانه بوسیله افزونه نمره "دشواری کلمات " (KD) در Ahrefs Keywords Explorer به راحتی می توانید بفهمید یک کلمه کلیدی تا چه میزان برای رتبه گرفتن سخت است .
بعنوان مثال : بیشتر کلمات کلیدی مربوط به " بهینه سازی موتور جستجو" نمره دشواری " بالایی دارند .
اما یکی از آنها نمره دشواری پایین تری دارد و رتبه گرفتن از آن هم راحت تر است " کاربرد سئوچیست ؟"
دانستن اینکه چه کلمات کلیدی برای سایت رقیبتان رتبه می آورند و این کلمات چقدر ترافیک جستجو ایجاد کرده اند بسیار جالب است .
با Ahrefs Site Explorer در مدت چند ثانیه می توانید این اطلاعات را بدست بیاورید .
فقط کافی است دامنه رقیب را وارد کنید و به بخش گزارش"Organic keywords" بروید .
Site Explorer > Enter competitor’s domain > Organic search > Organic keywords
بدین ترتیب لیستی از تمام کلمات کلیدی که رقبایتان در حال حاضر برای آن رتبه می گیرند در اختیار خواهید داشت .
با زیرنظر گرفتن کلمات کلیدی جدید رقبایتان ، استراتژی تولید محتوایشان را دنبال کنید .
چرا باید این کار را انجام دهید ؟ زیرا اگر رقیب تان یک کلمه جدید را هدف قرار دهد ، احتمالا شما هم بخواهید برای آن کلمه هدفگذاری کنید .
برای این منظور می توانید در سایت Ahrefs یک هشدار تنظیم کنید .
در اینصورت یک ایمیل برایتان ارسال می شود که حاوی تمام کلمات کلیدی جدید است که رقیب تان برای آنها رتبه گرفته است .
Alerts > New keywords > Add alert > enter competitor’s domain > set report frequency > Add
یک راه آسان اما موثر !
با نگاه کردن به صفحه یک رتبه بندی ، "پتانسیل ترافیک واقعی " کلمات کلیدی که هدف قرار داده اید را بررسی کنید .
بیشتر وب سایت ها با قرار دادن عبارات بسیار بلند در کنار کلمه کلیدی اصلی شان رتبه می گیرند .
بطور مثال :این پست برای "کلمات کلیدی " (کلمه کلیدی اصلی ) رتبه گرفته است .
علاوه بر این برای " چطور کلمات کلیدی را جستجو کنیم " و " تحقیق کلمات کلیدی برای سئو " و بسیاری از عبارات دیگر نیز رتبه گرفته است .
بررسی میزان جستجوی برای کلمه کلیدی اصلی "پتانسیل ترافیک واقعی " را نشان نمی دهد .
بنابراین باید ببینید صفحه یک رتبه بندی چقدر ترافیک گرفته است .
بطور مثال : کلمه کلیدی "شارژ ایرانسل" 105هزار بار جستجو شده است .
شکاف های محتوایی ، کلمات کلیدی هستند که رقبایتان با آنها رتبه می گیرند اما شما نمی گیرید .
خوشبختانه پیدا کردن این شکاف ها راحت است .
می توانید از قسمت Content Gaps در سایت Ahrefs آنها را پیدا کنید .
Site Explorer > Enter domain > search > Organic search > Content gaps > Enter competitor domains > Show keywords
سوالاتی را پیدا کنید که به پاسخ نیاز دارند و سپس برای آنها محتواهایی تولید کنید که به این سوالات پاسخ بدهند .
سایت های پرسش و پاسخ (مانند سایت Quora) منبع خوبی برای ایده محتوا /کلمات کلیدی هستند .
به سوالاتی که چندین بار پرسیده شده اند نگاهی بیندازید این نشان می دهد که درحال حاضر در گوگل منبع خوبی برای پاسخ دادن به آنها وجود ندارد .
اگر یکی از رتبه های Quora برای یک کلمه کلیدی را در سه نتیجه برتر گوگل مشاهده کردید ، این کلمه کلیدی احتمالا خیلی رقابتی نیست و می تواند پتانسیل کلمه کلیدی اصلی شدن را داشته باشد.
اما چطور می توانید کلمات کلیدی مرتبطی که Quora برای آنها رتبه گرفته است را شناسایی کنید ؟
کافی است از گزارش "Quora" در سایت Ahrefs استفاده کنید .
Site Explorer > Enter Quora.com > Organic keywords > Filter by keywords related to your niche > Filter by positions 3 and under > Sort by volume
سایت Quora برای کلمه کلیدی "سرنخ های سئو " رتبه 3 را بدست آورده است (450 جستجو در هر ماه ) .
تمام چیزی که نیاز دارید این است که درSERPها محتوایی تولید کنید که درباره این پرسش باشد " آیا خریدن سرنخ های سئو ایده خوبی است ؟" و بتواند بالاتر از جایگاه Quora قرار بگیرد .
علاوه بر این می توانید در Ahrefs’ Keywords ، سوالات نیچ محور را پیدا کنید .
Keywords Explorer > Enter broad keyword > Phrase Match
سپس با کلمات کلیدی حاوی "چگونه" ، "چطور" ، "کجا" فیلتر کنید .
حالا که جستجوی کلمات کلیدی را انجام دادید نوبت تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی است .
تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های سئو است به طوری که بدون محتوا رنکینگ گرفتن بعید بنظر می رسد .
اما تولید محتوا چیزی بیشتر از قرار دادن کلمات کلیدی در یک صفحه است .
درحقیقت تولید محتوا یک هنر است .
در اینجا نکات عملی برای بهینه سازی تولید محتوا را در اختیارتان قرار داده ایم.مقاله چگونه تولید محتوا کنیم را هم بخوانید .
اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بگیرید اما برای محتوای آن هیچ ایده ای ندارید بهتر است از Ahrefs Content استفاده کنید .
فقط کافی است موضوع یا کلمه کلیدی را وارد کنید ، دکمه جستجو را بزنید ،بدین ترتیب لیستی از محتواهای مشترک و لینک شده با آن کلمه کلیدی در اختیارتان قرار می گیرد .
Content Explorer > Enter topic or keyword > Explore
اما اگر از قبل هیچ کلمه کلیدی در ذهن ندارید از گزارش Best By Shares" در Ahrefs استفاده کنید تا محتواهای بیشتر لینک شده و به اشتراک گذاشته شده رقبایتان را مشاهده کنید و محتوای بهتر از آن را تولید کنید .
Site Explorer > Enter competitor’s domain > Explore > Pages > Best by shares
لیستی از تمام محتواها با بیشترین اشتراک گذاری و لینک دهی را مشاهده خواهید کرد .
حالا که متوجه شدید چه محتواهایی محبوبیت بیشتری دارند ،از آنها ایده بگیرید و تلاش کنید محتوای بهتری تولید کنید .
زمانیکه در تولید محتوا از کلمات کلیدی پرکاربرد استفاده می کنید ، تنها یک راه ساده برای متمایز شدن محتوای تان وجود دارد و ان هم استفاده از مطالعات موردی واقعی است .
اضافه کردن داده و مثال های واقعی نیز برای جلب اعتماد و نمایش محصول یا خدمات تان عالی است .
بسیارخب یک کاربر بر روی صفحه شما کلیک کرده است .
اما این تازه نصف راه است .حالا باید کاربر را بر روی آن صفحه نگه دارید .
به همین دلیل است که می گوییم مقدمه باید واقعا محشر باشد .
برای نوشتن یک مقاله عالی سه نکته را باید رعایت کنید.
1-خلاصه باشد.
2-دقیقا به خواننده بگوید با خواندن این پست چه چیزی بدست می آورد.
3-خواننده را درگیر خواندن محتوا کند .
اما چطور می توان خواننده را درگیر محتوا کرد؟
اساسا شما باید خواننده را به خواندن مقاله تشویق کنید و نگذارید روی دکمه بازگشت کلیک کند .
یک ترفند این است که از همان آغاز به نتیجه مقاله اشاره کنید اما فورا به آن نپردازید .
با این کار خواننده ترغیب می شود که محتوا را مطالعه کند .اما توجه داشته باشید اگر محتوای شما نتواند حقیقتا نیاز مخاطب را برآورده سازد ، هیچ یک از این ترفندها موثر واقع نمی شود .
خوشبختانه تشخیص اینکه صفحه شما با چه سوالاتی رتبه می گیرد بسیار آسان است .
گزارش کلمات کلیدی ارگانیک برای هر URL را در Ahrefs اجرا کنید .
بدین ترتیب فهرستی از تمام کلمات کلیدی که ترافیک را به صفحه سایت تان می آورند را در اختیار خواهید داشت .
Site Explorer > Enter domain > Explore > Organic search > Organic keywords
هیچ چیز بدتر از این نیست که بر روی نتایج جستجو کلیک کنید و با یک دیوار بزرگ و ترسناک از نوشته ها روبرو شوید .
از نوشتن چنین محتواهایی اجتناب کنید .
برای تولید محتوایی که خواندن و فهم آن راحت باشد به نکات زیر توجه کنید :
1-محتوای تان را به بخش های منطقی تقسیم بندی کنید (این قسمت برای سئو بسیار اهمیت دارد )
2-از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید .
3-از قصه گویی در محتوای تان استفاده کنید
4-از فهرست بندی ها و شماره گذاری استفاده کنید
5-از تصاویر برای فهم بهتر مطالب کمک بگیرید
6-از اسلاید ، ویدئو یا سایر رسانه های دیگر در محتوایتان استفاده کنید(در صورت لزوم !)
Hemmingway Editor یک ابزار ویرایشگر رایگان برای بهینه سازی و ساده کردن جملات نوشته تان است .
فقط کافی است پیش نویس تان را به ویرایشگر بچسبانید و با کمک نکات پیشنهادی ، محتوایتان را بهینه کنید .
این ابزار املای کلمات را نیز بررسی می کند . اما ابزار Grammarly برای این کار بهتر است .
این تفکر که " محتوای طولانی تر برای سئو بهتر است " همیشه کارآمد نیست .
اگر محتوایی باید کوتاه باشد ، آن را کوتاه و خلاصه نگه دارید .
علاوه بر این سعی کنید از جملات غیرضروری در نوشته خود اجتناب کنید .ابزار Hemmingway Editor برای این کار به شما کمک می کند .
( این کار هم برای خوانندگانتان خوب است و هم به سئو سایت تان کمک می کند )
لینک دهی به محتواهای مرتبط معتبر و با کیفیت باعث می شود با صاحبان وب سایت های حوزه کاری تان ارتباط برقرار کنید .
علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که ارتباط مثبت کمی بین تعداد پیوندهای خروجی و رتبه بندی گوگل وجود دارد .
اگر نمیدانید چطوری لینک سازی کنید در بخش خرید بک لینک در سئو روز به شما کمک میکنم .
توجه داشته باشید این ارتباط بسیار جزئی است یعنی زمانی لینک های خارجی را بررسی می کند که سایت فاقد سیگنال های رتبه بندی باشد .
در نتیجه ، اگر نیازی نیست تنها به دلیل رتبه گرفتن اقدام به لینک سازی خارجی نکنید .
بهترین روش این است که لینک های خارجی اضافی را در یک زبانه /پنجره دیگر باز کنید تا بازدیدکنندگان را در سایت تان نگه دارید .
محتوای عالی شرط کافی برای بهینه سازی سایت تان نیست .
این محتوا باید برای گوگل و کاربران نیز بهینه سازی شود .
بدون سئو on-page حتی بهترین محتواها نیز با شکست روبرو می شوند .
اگر سایت وردپرسی دارید پیشنهاد می کنیم افزونه رایگان Yoast’ را بر روی سایت تان نصب کنید .
اکنون بیایید به نکات مربوط به سئو on-page بپردازیم .
قطعا در برخی موارد صفحات بدون گنجاندن کلمات کلیدی در برچسب عنوان رتبه می گیرند (لینک ها تقریبا هر چیزی را ممکن می سازند) اما هنوز هم بین کلمات کلیدی در عنوان و رتبه بندی رابطه معنا داری وجود دارد .
بنابراین هر صفه از سایت تان باید یک تگ عنوان منحصر بفرد که حاوی کلمات کلیدی است داشته باشد .دقت کنید فقط یک عنوان !
بهتر است این کار را برای توضیحات متا و تگ های H1 نیز انجام دهید .
در حالت ایده آل ، هر صفحه باید یک توضیحات متا و H1 داشته باشد .
بطور مثال اگر در حال نوشتن پست وبلاگ هستید ، تگ H1 شما باید عنوان صفحه تان باشد .
از به کاربردن کلمات غیرضروری در این تگ خودداری کنید .
اگر می خواهید در نتایج جستجو رتبه 1 و کلیک های بیشتری را بدست بیاورید ، عنوان هایی را انتخاب کنید که مثل آهن ربا کاربران اینترنتی را به خود جذب کند .
شاید برای نوشتن عنوان فقط 55 کاراکتر در اختیار داشته باشید اما با کمی هوش و ذکاوت می توانید بهترین استفاده را از آنها بکنید .
عنوانی بنویسید که احساسات و توجه کاربران را برانگیزد و در عین حال قانع کننده باشد .چند عنوان بنویسید و از بین انها دو یا سه تا از بهترین ها را انتخاب و تست کنید .
اگر تمام صفحات در سایت نیچ تان فرمت یکسانی دارند ، می توانید با اندکی تغییرات ، عنوان ها را در SERP برجسته کنید و بدین ترتیب کلیک های بیشتری بدست آورید .
اگر یک سایت فروشگاهی دارید ، کلمات کلیدی " خرید " را به عنوان های صفحه فروشگاه تان اضافه کنید و فروش تان را افزایش دهید .
اگر یک سایت فروشگاهی دارید ، حتما می خواهید کاربران اینترنتی را زمانیکه در مرحله خرید هستند به سایت خود بکشانید .
بعنوان مثال ،فردی که بدنبال "لباس قرمز" در اینترنت است ممکن است موارد زیر را نیز جستجو کند :
تصاویر لباس قرمز
اطلاعاتی درباره لباس های قرمز (که احتمالا برایتان تازگی داشته باشد)
اما اگر در اینترنت عبارت" خرید لباس قرمز" را جستجو می کند ، به احتمال زیاد قصد خرید آن را دارد .
بنابراین تنها کافی است که کلمه "خرید " را به عنوان صفحه تان اضافه کنید تا بتوانید بسیاری از این خریداران اینترنتی را به سایت خود بکشانید .
تگ های عنوان در نتایج جستجوی دسکتاپ 512 پیکسل هستند و بعد از آن قطع می شوند .
توضیحات متا نیز به همین شکل هستند .آنها نیز بعد از 923 پیکسل قطع می شوند .
قطع شدن متا تگ ها و توضیحات متا می تواند تاثیر بدی بر روی نرخ کلیک شما داشته باشد .
بنابراین همیشه تگ عنوان خود را حدودا روی 512 پیکسل و توضیحات متا را حداکثر روی 923 پیکسل قرار دهید تا از وقفه افتادن انها در نتایج جستجو جلوگیری شود .
بهترین قانون این است که تگ عنوان کمتر از 55 کاراکتر و توضیحات متا کمتر از 155 کاراکتر باشد .