آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

تقلب در کلیک چیست و چگونه کار می کند؟

اگر از تبلیغات کلیکی یا (PPC)Pay Per Click یا همان پرداخت به ازای کلیک استفاده می کنید تا بحال به این فکر کرده اید که چه تعداد از این کلیکها توسط انسان واقعی دیده می شوند؟

شاید در مورد کلاهبرداری با کلیک شنیده اید و کنجکاو شده اید: تقلب در کلیک چیست و چگونه کار می کند؟

در این راهنما ما نگاهی عمیق به رشد بازاریابی دیجیتال می اندازیم ، می فهمیم که کلاه برداری کلیکی (click fraud) چیست ، چه تاثیراتی روی سئوی سایت شما خواهد داشت و برای جلوگیری از آن چه کاری می توانید انجام دهید.

با توجه به اینکه روزانه بیش از 4 میلیارد نفر در جهان به اینترنت متصل هستند و تقریباً 2 میلیارد نفر از آنها هر ساله چیزی را به صورت آنلاین خریداری می کنند، یک کمپین PPC هدفمند تفاوت بین غرق شدن و شنا کردن است. روزانه 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و متوجه خواهید شد که تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک چه معامله بزرگی است.

با این حجم عظیم ترافیک و پول، هدف آشکاری برای کلاهبرداری است. و کلاهبرداری کلیک اکنون پرهزینه ترین شکل کلاهبرداری است که هر ساله از کلاهبرداری کارت اعتباری پیشی گرفته است.

کلاه برداری کلیکی یا Click Fraud چیست؟

کلاهبرداری کلیکی عبارت است از کلیک بر روی لینک پولی ، مانند آگهی نمایش داده شده که در آن فردی به صورت دستی یا با استفاده از برنامه‌های خودکار، اقدام به شبیه‌سازی کلیک‌های طبیعی روی آگهی‌ها می‌کند و به دنبال کسب درآمد بیشتر به واسطه‌ی کلیک روی آگهی‌هایی است که منتشرکننده‌ی آنها می‌باشد.

از نرم افزارهای تولید کلیک گرفته تا مزرعه های کلیک(click farm)، تولید حجم زیاد کلیک های جعلی راحت تر از همیشه است.

در واقع، موضوع مزارع کلیک به طور گسترده گزارش شده است، به طوری که بسیاری از آنها خدمات خود را برای افزایش لایک و فالوور در رسانه های اجتماعی می فروشند. اما همین تکنیک همچنین می‌تواند برای منافع جنایی مورد استفاده قرار گیرد، با در خطر بودن میلیون‌ها دلار برای باندهای سرمایه‌گذاری که می‌دانند چگونه با استفاده از راه‌حل‌های تکنولوژیکی پیچیده و بدافزار، پول کلاهبرداری کلیکی را پرداخت کنند.

Ad fraud (تبلیغات جعلی) چیست ؟

تبلیغات جعلی نوعی سازماندهی شده از کلاهبرداری با کلیک است. و نوعی کلاهبرداری دیجیتال از طریق شبکه تبلیغات جهت رسیدن به سود مالی است.

ترافیک وب جعلی چیست؟

به طور معمول، هرچه بازدیدکنندگان و بازدیدهای سایت بیشتر باشد، سایت محبوب تر و ارزشمندتر خواهد بود. در تئوری بازدیدهای بیشتر، تبدیل های بیشتری را به همراه دارد.

با این حال، در عصر دیجیتال مارکتینگ و ترفندهای اینترنتی، معیارهای ترافیک به لطف چیزی به نام ترافیک وب جعلی کمتر قابل اعتماد و کم ارزش می شوند.

ترافیک وب جعلی بر خلاف تعامل انسانی، توسط ربات ها یا نرم افزارها ایجاد می شود. ربات‌ها می‌توانند «حرکات ماوس و کلیک‌های انسان‌ها را تقلید کنند تا این تصور را ایجاد کنند که شخص در حال بازدید از یک وب‌سایت»

چگونه این ربات ها روی سئو وب سایت شما تأثیر منفی می گذارند

در اقتصاد مصرفی بیش از حد دیجیتالی امروز، نقش بازدیدکنندگان ارگانیک بیش از هر زمان دیگری حیاتی شده است. برای اینکه این بازدیدکنندگان از شما خرید کنند، وب سایت شما باید بهینه شود تا موتورهای جستجو در نتایج برتر ظاهر شوند. اگر یک وب سایت یا وبلاگ دارید، یک سئوی عالی می تواند به شما کمک کند تا بازدیدکنندگان بیشتری برای جستجوی سرویس شما و در نهایت منجر به فروش بیشتر شود. امروزه سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست، بلکه شیوه های خوب سئو نیز باعث بهبود تجربه کاربر، قابلیت استفاده از وب سایت شما و تبلیغات شفاهی مثبت می شود.

اکنون، همه به دنبال راه هایی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و دریافت سئوی بالاتر هستند. تیم بازاریابی شما سخت تلاش می کند تا به آنجا برسد، اما رقبایتان درحال یافتن راه های خلاقانه و خودکار برای کاهش سئوی وب سایت شما هستند. یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین تکنیک‌هایی که رقبایتان برای از بین بردن سئوی وب‌سایت شما استفاده می‌کنند، حملات خودکار به سایت شما است.

ربات های سئو و ربات های بد چه هستند؟

ربات آنلاین یک برنامه نرم افزاری است که وظایف خودکار را از طریق اینترنت اجرا می کند. به طور کلی، ربات‌ها کارهای ساده و تکراری را انجام می‌دهند که انجام آنها زمان‌بر یا غیرممکن است. ربات ها همیشه با هدف مخرب ساخته نمی شوند. در واقع، هر موتور جستجو از ربات ها برای جمع آوری داده ها برای توسعه فهرست جستجوی خود استفاده می کند.

 

تعداد زیادی ربات با دلایل مختلف وجود دارد. هدف از ساخت این ربات ها می تواند خوب یا بد باشد. بیشتر ربات ها به دو نوع دسته بندی می شوند:

1. ربات های خوب یا سئو

2. ربات های بد یا مخرب

ربات های خوب/سئو

ربات های سئو یا ربات های خوب آنهایی هستند که به وب سایت ها کمک می کنند تا در موتورهای جستجو ظاهر شوند. آنها در ایجاد دید مورد نیاز سایت ها در اینترنت مفید هستند و همچنین به دستیابی به قدرت آنلاین کمک می کنند. ربات های خوب تنظیم می شوند و الگوی خاصی برای پیروی دارند. همچنین، شما می توانید فعالیت خزنده را در وب سایت خود تغییر دهید.

اینها بیشتر ربات های موتورهای جستجو هستند. ربات‌های موتور جستجو خزنده‌هایی هستند که URLها را از اسناد استخراج می‌کنند و سپس به زیرساخت ایندکس ارسال می‌شوند تا محتوا را از هر URL دانلود کنند، که سپس تجزیه و در یک فهرست قابل جستجو ساخته می‌شود. این به یک وب سایت کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

ربات‌های بد/مضر

ربات های بد مجموعه ای از برنامه ها هستند که عمدتا توسط هکرها یا رقبا برای انجام حملات خودکار طراحی شده اند. ربات های بد محتوا و اطلاعات منحصر به فرد شما را سرقت می کنند ، روی اطلاعات قیمت گذاری می کنند، هرزنامه ایجاد می کنند و در فعالیت های مخرب خودکار دیگر شرکت می کنند تا به کسب و کار شما آسیب برساند.

ربات های بد به رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) آسیب می رسانند و در نتیجه به کسب و کار شما خسارت می رسانند.

چگونه ربات های بد رتبه سئو وب سایت را از بین می برند

راه های زیادی وجود دارد که ربات های بد می توانند بر سئوی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند.

 

Web Scraping: ربات های Scraper به طور خاص برنامه ریزی شده اند تا محتوا را بدزدند و سپس آن را در وب سایت های دیگر کپی کنند. این ربات‌ها در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاص می‌خزند، بخش‌هایی از محتوا را انتخاب می‌کنند تا در صفحه وب جدیدی که توسط مالک ربات ایجاد شده است قرار دهند. با تکثیر محتوای خود در یک صفحه با کیفیت پایین ، موتورهای جستجو صفحه وب شما را به یک سایت دارای رتبه ضعیف مرتبط می کنند و همچنین تشخیص می دهد که شما محتوای تکراری منتشر می کنید. موتورهای جستجو به دلیل انعکاس محتوای شما در سراسر وب، به طور خودکار رتبه SERP شما را کاهش می دهند. این باعث کاهش بازدیدکنندگان منحصر به فرد و درآمد تبلیغاتی شما می شود.

فرم هرزنامه: فرم هرزنامه چیزی نیست جز ارسال مکرر فرم ها در یک وب سایت برای اسپم کردن وب سایت با سرنخ های جعلی. ارسال هرزنامه روشی برای تولید هزاران بک لینک بی کیفیت است. از چنین ربات هایی به عنوان ربات های اسپم یاد می شود و این تاکتیک های ایجاد لینک می تواند به هدف هرزنامه نویس آسیب برساند و باعث شود وب سایت آن در لیست سیاه قرار گرفته و از صفحات جستجوی گوگل حذف شود.

 

سرقت قیمت: به سرقت لحظه ای داده های قیمت از یک وب سایت اشاره دارد. این قیمت ها می تواند مربوط به محصولات یا خدمات باشد. اکنون رقیب شما می تواند با قیمت محصولات شما در زمان واقعی آشنا شود. این کار رقیب شما را یک قدم جلوتر از بازی قیمت گذاری نگه می دارد و موتورهای جستجو محصولات با قیمت پایین را بالاتر از شما نشان می دهند. لغو قیمت با کاهش بازدیدکنندگان و تبدیل مشتریان ، بر تجارت شما تأثیر می گذارد.

 

تجزیه و تحلیل اشتباه: تجزیه و تحلیل وب سایت برای درک بهتر الگوهای ترافیک و کمک به تیم های بازاریابی در تصمیم گیری بهتر طراحی شده است. با توجه به اینکه بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب توسط ربات ها ایجاد می شود، به دلیل ناتوانی پلتفرم های تجزیه و تحلیل وب موجود در تمایز بین ترافیک ربات و انسان، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که معیارهای نادرست گزارش شود. این بر تیم فناوری اطلاعات ، بازاریابی و تجزیه و تحلیل تأثیر می گذارد و همه اعداد نادرست منجر به تصمیم گیری ضعیف می شود.

 

حملات خودکار: بیش از 60 درصد از ترافیک وب سایت از ربات های آنلاین ناشی می شود و حدود 20 درصد از این ترافیک ربات ها نشان دهنده ربات های مداوم پیشرفته است. چنین ربات هایی برای فرار از تشخیص ، رفتارهای انسانی را در وب تقلید می کنند. اینها یک خطر امنیتی جدی برای مارک های تجاری شامل تهدیدات خودکار مانند تصاحب حساب ، پر کردن اعتبار و اتمام موجودی است.

برای بهبود سئوی وب سایت، ربات های بد را مسدود کنید.

از بهترین بک لینک های خود محافظت کنید.

اغلب، اسپمرها سعی می کنند بهترین بک لینک های شما را حذف کنند. آن‌ها معمولاً با استفاده از نام شما با مالک وب‌سایت لینک تماس می‌گیرند و از مدیر وب‌سایت درخواست می‌کنند که بک لینک شما را حذف کند.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید دو کار انجام دهید:

هنگامی که با مدیران وب سایت ارتباط برقرار می کنید، به جای استفاده از جیمیل یا یاهو، همیشه از آدرس ایمیل دامنه خود استفاده کنید. به این ترتیب، شما ثابت خواهید کرد که برای وب سایت کار می کنید و این شخص دیگری نیست که تظاهر به شما کند. ایمیل شما باید به این شکل باشد: yourname@yourdomain.com.

بهترین بک لینک های خود را پیگیری کنید. برای این کار ، می توانید مجدداً از Backlinks مانیتور استفاده کنید. به لیست بک لینک های خود بروید و آنها را بر اساس رتبه صفحه یا فعالیت اجتماعی مرتب کنید.

برچسب‌هایی را به بک لینک‌هایی اضافه کنید که برایتان مهم است تا بتوانید بررسی کنید که آیا هر یک از آنها حذف شده‌اند.

بک لینک خود را انتخاب کنید و روی “ویرایش” کلیک کنید. برچسب خود را اضافه کنید تا بتوانید بعداً این بک لینک ها را به راحتی فیلتر کرده و پیدا کنید. پس از اینکه لیست خود را ایجاد کردید، آنها را بر اساس برچسب های خود فیلتر کنید و اگر وضعیت آنها تغییر کرد نظارت کنید. اگر هر یک از این لینک ها حذف شد، باید با مدیر وب سایت تماس بگیرید و بپرسید که چرا لینک شما را حذف کرده است.

محتوای تکراری را بررسی کنید.

یکی از رایج‌ترین تکنیک‌هایی که اسپمرها استفاده می‌کنند، تکرار محتوا است. آنها محتوای وب سایت شما را کپی می کنند و آن را در هر کجا که می توانند ارسال می کنند. اگر بیشتر محتوای شما تکراری باشد، احتمال جریمه شدن وب سایت شما و از دست دادن رتبه وجود دارد.

 

با استفاده از Copyscape.com می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت شما دارای صفحات تکراری در اینترنت است. به سادگی وب سایت خود یا متن مقاله ای را که می خواهید تأیید کنید اضافه کنید و به شما نشان می دهد که آیا محتوای شما در جای دیگری بدون اجازه شما منتشر شده است یا خیر.

بر نام‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی خود نظارت کنید.

گاهی اوقات، ارسال کنندگان هرزنامه با استفاده از نام شرکت یا وب سایت شما، حساب های جعلی را در رسانه های اجتماعی ایجاد می کنند. سعی کنید قبل از اینکه این پروفایل ها دنبال کننده شوند، آنها را به عنوان هرزنامه گزارش دهید.

برای اینکه بفهمید چه کسی از نام برند شما استفاده می کند، می توانید از ابزارهایی مانند Mention.net استفاده کنید.

به محض اینکه شخصی نام شما را در هر رسانه اجتماعی یا وب سایتی ذکر کرد، به شما اطلاع داده می شود و می توانید تصمیم بگیرید که آیا باید اقدام کنید یا خیر.

یک حساب ایجاد کنید و روی "ایجاد هشدار" کلیک کنید. هشدار خود را نامگذاری کنید و کلمات کلیدی را که می خواهید درباره آنها هشدار داده شود اضافه کنید. می توانید از چندین زبان نیز استفاده کنید. روی «مرحله بعدی» کلیک کنید.

 منابعی را که می خواهید Mention.net جستجو کند انتخاب کنید و دامنه هایی را که می خواهید نادیده گرفته شوند اضافه کنید. روی «ایجاد هشدار من» کلیک کنید و هر بار که کلمه کلیدی شما (نام شرکت) در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، انجمن ها و اخبار ذکر می شود، هشدار دریافت خواهید کرد.

اطلاعات بیشتر در : https://seorooz.net/fake-visits-effect-in-seo/

 

آیا کمپین های لینک سازی محتوای بزرگ واقعاً می توانند کارساز باشند؟

در این سایت و سایر مطالب در مورد اهمیت ایجاد پیوند مطالب زیادی وجود دارد. به طور معمول ، اثربخشی آن یا امری بدیهی تلقی می شود و یا با توجه به مطالعات فاکتور رتبه بندی تلقی می شود - که آخرین مورد لزوما نشان نمی دهد که عوامل همبسته در واقع عملکرد را پیش می برند. تصویر واقعی تصویری است که پیوندها به وضوح مهم باقی می مانند ، اما نقش آنها بسیار ظریف است.

 

مدتی است که می خواهم کمی بیشتر در یک کارزار پیوند شخصی که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی انجام می شود ، بیشتر عمیق شوم. می خواستم ببینم چه نتایجی (علاوه بر فقط معیارهای مبتنی بر پیوند) می تواند به آن منتسب شود.

 

در این پست ، سعی می کنم تأثیرات ناشی از این کمپین را مشخص کنم و نشان دهم که بله ، گرفتن یک پیوند از موفقیت برخی از "محتوای بزرگ" بسیار قابل مشاهده می تواند باعث بهبود رتبه شود.

 

دلیل این که پست های بیشتری مانند این پست نمی بینید ، داده های پر سر و صدا است - چنانچه عملکرد یک وب سایت ادامه دارد ، بنابراین ایجاد یک ارتباط سخت و سریع بین یک کمپین و نتایج آن برای خط اصلی یک کسب و کار ، دشوار است. این امر به خصوص برای ایجاد پیوند درست است ، به سه دلیل:

·        به هر حال وب سایت ها به طور طبیعی پیوندهایی را به خود اختصاص می دهند - هم هدف کمپین و هم رقبای آنها

·        تا حدی ، ما یک اثر دامنه گسترده را پیش بینی می کنیم ، که به ترتیب نسبتاً کوچک خواهد بود و در مقایسه با نویز ناشی از الگوریتم و فعالیت رقبا ، سخت است.

·        پیوندها مانند اصلاحات فنی یا ایجاد صفحات فرود جدید ، تغییری در مرحله تغییر ندارند.

ببینید منظورم از نویز چیست؟ و من می گویم این یک پرونده غیرمعمول روشن است. در واقع ما در طی دو سال 9 قطعه خلاقانه با هدف دستیابی به پیوند برای این مشتری ساخته ایم. ما قبلاً در مورد کل کمپین در اینجا صحبت کرده ایم. یکی وجود دارد که در هر دو نمودار برجسته است ، گرچه آن چیزی است که در مارس 2018 راه اندازی شد.

این به ما فرصتی نادر و ارزشمند می دهد تا ببینیم معیارهای دیگری که ممکن است دارای ارزش تجاری مستقیم تری باشند در آن زمان تغییرات محسوسی داشته اند.

چه انتظاری ممکن است داشته باشیم؟

این تئوری ساده است: پیوندها بخشی از الگوریتم Google هستند و بنابراین پیوندهای بیشتر به یک سایت به معنای رتبه بندی بهتر است. با این حال ، واقعیت پیچیده تر است - از نظر ما ، قطعات خلاقانه به عنوان دارایی های ایجاد لینک منجر به دو نوع پیوند می شوند:

پیوندهایی به قطعه خلاق ، که به نوبه خود ، معمولاً به صفحه اصلی سایت پیوند می یابد

مستقیماً به صفحه اصلی سایت مشتری پیوند می یابد - به عنوان مثال "تحقیقات انجام شده توسط مشتری (client.com) نشان می دهد که ..."

نکته جالب اینجاست که برای بسیاری از سایت ها ، صفحه اصلی یک صفحه اصلی نیست. من قبلاً در مورد چگونگی داشتن یک مدل ذهنی مناسب برای جریان برابری پیوند داخلی ، که تقریباً تأثیر واقعی قطعه در صفحات اصلی را تقریباً صفر نمی کند ، نوشتم ، اما پیش بینی آن دشوار است ، تقریباً غیرممکن است.

به همین ترتیب ، ما همچنین می دانیم که پیچیدگی های PageRank تنها بخشی از پیچیدگی های غیرقابل دانستن الگوریتم رتبه بندی گوگل است ، به این معنی که نمی توانیم تضمین کنیم که افزودن پیوندها همیشه سوزن را حرکت می دهد. 

مثال مشتری خاصی که در این پست به آن اشاره کردم ، دو چیز را در پی داشت که باز هم وضوح غیرمعمولی را برای این تأثیرات به همراه داشت:

·        در واقع صفحه اصلی یک URL اصلی رتبه بندی بود.

·        این در تلاش بود تا برای بسیاری از اصطلاحات منطقی هدف به صفحه 1 راه یابد.

هر دوی این موارد باید آن را به عنوان کاندیدایی ایده آل برای مزایای استفاده از پیوند با کیفیت بالا در اختیار شما قرار دهند. (این بدان معنا نیست که اگر این معیارها برآورده نشوند ، ایجاد پیوند نمی تواند کارساز باشد - فقط برای تجزیه و تحلیل نتایج سخت تر!).

نتایج سفارش

دقیقاً به دلیل دشواری در تجزیه و تحلیل ذکر شده در بالا ، متوجه می شویم مشتریانی که معمولاً ترجیح می دهند عملکرد کمپین های ایجاد لینک را از نظر مزایای سفارش 1 ارزیابی کنند - منظور من از این کار عملکرد قطعه خلاقانه واقعی است ، نه صفحات تجاری تجاری آنها.


در بالا اشاره کردم که همه پیوندها به سمت خود قطعه هدایت نمی شوند ، در عوض روزنامه نگاران اغلب به صفحه اصلی مراجعه می کنند. 145 پیوند (منحصر به فرد دامنه) تا اواسط ماه آوریل به این قطعه هدایت می شدند ، اما خواهید دید که مارس به طور متوسط ​​با 200 R LRDs یک ماه شکست خورد و آوریل نیز با 100 پوند عملکرد بهتر داشت. 

با توجه به ریاضیات پشت پاکت من ، ممکن است بخواهید تا 300 LRD که توسط این قطعه به کل دامنه هدایت می شود ادعا کنید ، اما نظر شما ممکن است متفاوت باشد!

نشان دادن راه های کار کردن:

درست است، من گفتم حداقل این را به رتبه بندی پیوند می دهم ، مگر نه؟

بخاطر بسپارید: این بخشی از یک کارزار 9 تکه ای بود و اواسط ماه مارس آغاز شد ، با بیشترین معیارهای سفارش 1 ، یا شاخص های برجسته ، ظرف یک ماه (و در این زمان هیچ تغییر فنی عمده ای وجود ندارد).

نتیجه گیری: محتوای بزرگ برای پیوندها می تواند کارساز باشد:

همانطور که در بالا ذکر کردم ، دیدن چنین مورد واضح و واضحی از ایجاد لینک برای ایجاد رتبه بندی به روشی ماندگار ، کاملاً غیرمعمول است. این شباهت های خاصی با موارد دیگری از این دست دارد که در سال های اخیر دیده ایم ، هر چند:

سایت نسبتاً کوچک شروع به کار کرد (اگر مورد دیگری نباشد ، این باعث می شود سیگنال نسبت به نویز بیشتر شود)

این اصطلاحات هدفمندی را داشت که در اوج رتبه بندی صفحه اول قرار داشتند

برخی از رقبای جستجو دامنه های بسیار قوی تری داشتند

گزارش ها مبنی بر اینکه "پیوندها مرده اند" ظاهراً بسیار اغراق آمیز بوده اند - در عوض ، تصویر پیچیده تر شده است.