اینکه بگوییم اتوماسیون بازاریابی یک موضوع پیچیده است ، ملایم است. از نظر ظاهری به نظر می رسد به اندازه کافی ساده است ، اما اگر کمی بیشتر به آن بپردازید ، طاقت فرسا است. حتی اگر روزانه با اتوماسیون بازاریابی کار می کنید ، توصیف آن دشوار است.
در صورت استفاده صحیح ، اتوماسیون بازاریابی می تواند در کمک به تیم های فروش و بازاریابی کار خود را به طور موثرتری انجام دهد تا بتوانند به اهداف خود برسند. اما در مورد اینکه اتوماسیون بازاریابی چیست و نیست چه سو of تفاهم هایی وجود دارد. بیایید سعی کنیم درک بهتری از اینکه اتوماسیون بازاریابی چیست و چگونه به طور بالقوه به یک تجارت کمک می کند ، درک کنیم.
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
اتوماسیون بازاریابی استفاده از نرم افزار برای رساندن پیام های شخصی به مشتریان و منجر است.
این نرم افزار به شما امکان می دهد یک سری پیام پویا برای ارسال به مخاطبین خود ایجاد کنید.
پیامی که شخص دریافت می کند با توجه به عواملی که شما تعیین می کنید تعیین می شود ، مانند اینکه عادت های خود را در هزینه ها ، در مراحل خرید و تعاملات گذشته ای که با سایت شما داشته اند تعیین کند.
ارائه محتوای متناسب با نیازها و علایق فرد به ایجاد روابط محکم تر کمک می کند که به نوبه خود می تواند به افزایش تبدیل و درآمد کمک کند. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تمام کارها را انجام دهید در حالی که همزمان عملیات خود را ساده می کنید.
در دامنه وسیعی از موارد ، اتوماسیون بازاریابی چندین جنبه مختلف از بازاریابی و توسعه تجارت را شامل می شود ، از جمله بازاریابی از طریق ایمیل ، توسعه محتوا ، بهینه سازی نرخ تبدیل و تولید سرب.
مزایای استفاده از اتوماسیون بازاریابی
تا کنون ، یکی از بزرگترین مزایای اتوماسیون بازاریابی این است که به تیم های فروش و بازاریابی کمک می کند تا کارایی بیشتری داشته باشند. مردم محتوای شخصی را دوست دارند. ارسال ایمیل های شخصی شش برابر بیشتر از ارسال ایمیل های غیر شخصی درآمد دارد. اما ارسال دستی پیام های سفارشی به مخاطبین به سادگی عملی نیست. سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی کارهای پیش پا افتاده و تکراری را که برای ارائه محتوای شخصی انجام می شود ، کنترل می کنند و به متخصصان فروش و بازاریابی فرصت بیشتری می دهند تا روی چیزهای جالب تر و چالش برانگیز تمرکز کنند.
اتوماسیون بازاریابی نه تنها ارسال پیام را آسان تر می کند ، بلکه درک اینکه افراد در فرایند تبدیل کجا هستند آسان تر است. برنامه های اتوماسیون بازاریابی معمولاً دارای یک ویژگی امتیازدهی سرب هستند که به کاربران کمک می کند تا سریعاً تشخیص دهند که کدام یک از فروشها آماده ترین فروش هستند.
یکی از رایج ترین دلایلی که در وهله اول کسب و کارها به استفاده از اتوماسیون بازاریابی توجه می کنند این است که می خواهند نرخ تبدیل و درآمد خود را بهبود ببخشند. اتوماسیون بازاریابی راهی است برای تشویق مشتریان به تعامل بیشتر ، و این احتمال را می دهد که به اندازه کافی برای تغییر کاراکتر باشند. به طور متوسط ، شرکت هایی که از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند 53 درصد نرخ تبدیل بالاتر و نرخ رشد درآمد سالانه 3.1 درصد بیشتر از شرکت هایی هستند که این کار را نمی کنند.
برای محصولات و خدمات با دوره های تبدیل طولانی تر ، اتوماسیون بازاریابی همچنین می تواند به سرعت بخشیدن به روند کار کمک کند. در یک مثال ذکر شده توسط VentureHarbour ، تامسون رویترز با استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی توانست زمان تبدیل آنها را 72٪ کاهش دهد.
چه برنامه هایی برای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد؟
در حالی که اتوماسیون بازاریابی چندین برنامه مختلف دارد ، پیام رسانی از طریق ایمیل و تولید / پرورش سرب از رایج ترین آنهاست.
بله ، ایمیل همچنان به عنوان یک ابزار بازاریابی مرتبط است. اگرچه گفتن جملاتی مانند "همه در فیس بوک / توییتر / اینستاگرام هستند" آسان است ، اما به درستی درست نیست. با این حال ، بیشتر کاربران اینترنت حداقل یک آدرس ایمیل دارند. صندوق های ایمیل نیز تمایل دارند با سرعت کمتری نسبت به فیدهای شبکه های اجتماعی حرکت کنند و بهترین فرصت را برای برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبین خود فراهم می کنند. روش های زیادی وجود دارد که می توان از طریق اتوماسیون بازاریابی از طریق ایمیل استفاده کرد:
· پیام های خوش آمد
· هدف گذاری مجدد محصول
· یادآوری های گاری رها شده
· توصیه های محصول شخصی شده
· و این فقط برای ذکر چند مورد است.
بسیاری از شرکت ها از اتوماسیون بازاریابی برای درخواست بازخورد از مخاطبین خود استفاده می کنند ، فارغ از اینکه تبدیل شده اند یا خیر. اعم از ارسال نظرسنجی یا درخواست از مردم برای ارسال نظر مستقیم به آنها ، اطلاعاتی که آنها می گیرند می تواند در هدایت تغییراتی که به بهبود درآمد آنها در طولانی مدت کمک می کند ، بسیار ارزشمند باشد.
با توجه به اینکه ایمیل های شخصی بسیار بیشتر از ایمیل های غیر شخصی درآمد کسب می کنند ، اتوماسیون بازاریابی می تواند روشی موثر برای پرورش تبلیغات شما باشد. طبق گفته مارکتو ، در حدود 50٪ از سرب های هر سیستم آماده خرید نیستند و تقریباً 80٪ از همه قیمت های جدید هرگز به فروش تبدیل نخواهند شد.
با استفاده از اتوماسیون بازاریابی ، هدف این است که در مواردی که مردم به آنها بیشترین نیاز را دارند ، چیزی ارزشمند داشته باشند تا احتمال تبدیل آنها بیشتر باشد. پرورش موثر سرب 50٪ منجر به فروش بیشتر با 33٪ هزینه کمتر تولید می کند. لیدهای پرورشی همچنین تمایل به خریدهای بزرگتر از لیدهای غیر پرورشی دارند.
سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی نیز معمولاً معمولاً برای مدیریت کمپین های رسانه های اجتماعی ، ایجاد Landing P استفاده می شوند.
اتوماسیون بازاریابی B2B در مقابل B2C
مشاغل از هر اندازه می توانند به طور بالقوه از اتوماسیون بازاریابی بهره مند شوند ، اما اینکه آیا یک کسب و کار دارای مدل B2B یا B2C است ، بر نوع پیام رسانی مورد استفاده در فعالیت های آنها تأثیرگذار است. اگرچه هر دو نوع مشاغل دارای اهداف اصلی بهبود تبدیل و درآمد هستند ، اما در نحوه دستیابی آنها به این هدف تفاوت وجود دارد.
فروش B2B
فروش B2B تمایل دارد که چرخه تبدیل طولانی تری نسبت به فروش B2C داشته باشد و اغلب شامل محصولات یا خدماتی است که به تعهد طولانی مدت بیشتری نیاز دارند. (البته موارد استثنایی نیز وجود دارد.) به همین دلیل ، پیام های B2B تأکید بیشتری بر محتوای بلند مدت مانند کاغذهای سفید ، مطالعات موردی و کتاب های الکترونیکی دارند.
وقتی خریدهای عمده ای برای یک کسب و کار در نظر گرفته می شود ، افراد متعددی غالباً در فرآیند تصمیم گیری نقش دارند ، بنابراین همیشه مهم نیست که مانند فروش B2C برنده یک نفر شوید.
برای تجارت با کالایی مهم است که خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود معرفی کند - ارائه محتوای جامع اطلاعاتی یک روش عالی برای انجام این کار است.
فروش B2C
از آنجا که فروش B2C با سرعت بیشتری حرکت می کند ، محتوای مورد استفاده در پیام رسانی آنها معمولاً بسیار ساده تر است.
به عنوان مثال ، مشتریان Sephora علاقه ای به مطالعات موردی طولانی درباره یک محصول نخواهند داشت ، اما آنها ممکن است از یک فیلم 30 ثانیه ای که نحوه استفاده از یک محصول را به جای آن نشان می دهد ، قدردانی کنند.
برای شرکت های B2C تمرکز بیشتر بر روی ایجاد برند و ارائه دلایل بازگشت مشتری است ، بنابراین پیام رسانی آنها معمولاً شامل مواردی مانند یادآوریهای سبد خرید رها شده ، توصیه های شخصی شده محصولات و پیشنهادهای متناسب با انواع خاصی از مشتریان است.
مفاهیم کلیدی
اگرچه بسیاری از جنبه های مختلف بازاریابی و توسعه تجارت در اتوماسیون بازاریابی گرد هم می آیند ، اما در نهایت کل فرآیند توسط چند مفهوم اصلی هدایت می شود.
قیف های تبدیل
قیف تبدیل فرآیندی است که فرد برای مشتری شدن طی می کند.
اکنون که یافتن بازبینی محصولات و خرید در آن بسیار آسان است ، بسیاری از مردم فقط از اول خرید کالاهایی خریداری نمی کنند. اتوماسیون بازاریابی روشی برای جلب مشارکت افراد است تا احتمال تغییر کاربری آنها بیشتر باشد.
قیف تبدیل را می توان به چند مرحله اساسی تقسیم کرد:
آگاهی: مشتری در ابتدا از یک شرکت ، محصول یا خدمات مطلع می شود. خیلی زود است که شخص بخواهد هر تصمیمی بگیرد ، اما یک تجارت به رادار خود راه پیدا کرده است.
علاقه: هرکسی که از یک تجارت / محصول / خدمات مطلع باشد ، نیازی به آن ندارد. در این مرحله ، علاقه مندان با انجام کارهایی مانند درخواست قیمت ، ثبت نام در یک دوره آزمایشی رایگان ، دنبال کردن مشاغلی در شبکه های اجتماعی ، جستجوی بررسی ، یا خواندن پست های وبلاگ و سایر مطالب در سایت یک شرکت ، مشغول کار خود می شوند .
ملاحظه: تاکنون ، یک شخص به اندازه کافی با یک تجارت آشنا است تا بداند از آنچه پیشنهاد می شود خوشش می آید. آنها برای تصمیم گیری کاملاً آماده نیستند ، اما یک تجارت در حال انجام است.
اقدام: این همان نقطه ای است که فرد تصمیم می گیرد دین خود را تغییر دهد. شما آنها را برنده کرده اید و آنها آماده همکاری با شما هستند.
در حالت ایده آل ، بعد از اینکه یک نفر یک بار تغییر شکل داد ، آنقدر از تصمیم خود خوشحال می شوند که به مشتری تکراری تبدیل می شوند. اما وقتی افراد از طریق قیف تبدیل حرکت می کنند ، خواه یک بار یا چندین بار این کار را انجام دهند ، بعضی از آنها همیشه در هر سطح افت می کنند. به طور متوسط ، فقط 1-5٪ از افرادی که وارد یک قیف تبدیل می شوند ، واقعاً تغییر شکل می دهند.
هنگامی که افراد تحصیلات را رها می کنند ، به عنوان churn شناخته می شود و گرچه برخی از churn اجتناب ناپذیر است ، اتوماسیون بازاریابی می تواند به کاهش آن کمک کند. با درک نیازها و علایق افراد در هر مرحله از قیف تبدیل ، می توانید با ارائه نوع محتوایی که بیشتر به آن علاقه دارند ، آنها را درگیر کنید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شرکتی پنجره های وینیل را نصب می کند و آنها به شدت در رسانه های محلی تبلیغ می کنند. در هر زمان مشخص ، درصد زیادی از هزاران نفری که تبلیغات خود را مشاهده می کنند ، پس از دیدن یکی از آنها اقدامی نمی کنند زیرا یا نیازی به پنجره های جدید ندارند یا در یک ملک اجاره ای زندگی می کنند.
هیچ مقدار پیام اضافی باعث جلب آن افراد نخواهد شد. اما از آنجا که جایگزینی پنجره ها بسیار گران است ، افرادی که واقعاً به آنها احتیاج دارند معمولاً وقت خود را صرف تحقیق می کنند تا مطمئن شوند که نوع مناسب پنجره را انتخاب می کنند و بهترین قیمت را دارند. اگر این شرکت بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد پنجره های وینیل برای افرادی که برای دریافت برآورد با آنها تماس می گیرند ، بفرستد ، آنها ممکن است افراد بیشتری را متقاعد به تبدیل کنند.
حلقه ها و معیارهای بازخورد
یکی از قوانین اساسی فیزیک این است که برای هر عملی ، یک واکنش برابر و مخالف وجود دارد. مفهومی کاملاً مشابه در دنیای اتوماسیون بازاریابی نیز وجود دارد و به عنوان حلقه بازخورد شناخته می شود. هنگامی که شما به شخصی پیامی ارسال می کنید ، گیرنده به نوعی به آن واکنش نشان می دهد ، حتی اگر این واکنش به هیچ وجه کاری انجام ندهد. این واکنش بخشی از حلقه بازخورد شما است و برای ایده گرفتن باید به معیارهای خود توجه کنید.
حلقه ها و معیارهای بازخورد بازتابی از کارآیی استراتژی اتوماسیون بازاریابی شما هستند. این که آیا شخصی به سایت شما تبدیل می شود ، از طریق آن کلیک می کند ، پیام را نادیده می گیرد ، آن را به عنوان هرزنامه پرچم گذاری می کند یا از لیست شما لغو اشتراک می کند ، چیزی در مورد احساس گیرنده نسبت به پیام شما به شما می گوید.
وقتی به معیارهای خود نگاه می کنید ، در حالت ایده آل خواهید دید که نرخ باز بالا ، نرخ کلیک و حتی ممکن است برخی از فوروارد ها نیز وجود داشته باشد ، زیرا اینها نشانه هایی هستند که محتوای شما جذاب ، با ارزش و برای مخاطبان شما آزار دهنده نیست. برخی گزارش های لغو اشتراک و سواستفاده ستفاده اجتناب ناپذیر است ، به ویژه اینکه بسیاری از مردم در مورد تفاوت این دو گیج می شوند. اما این معیارها را نادیده نگیرید زیرا آنها همان چیزی نیستند که شما می خواهید ببینید. تعداد فزاینده ای از اینها می تواند نشانه ای باشد که استراتژی شما بیش از حد تهاجمی است و باید دوباره اصلاح شود.
جریان کاربر
در حالی که قیف های تبدیل به فرایند انجام شده برای تبدیل اشاره دارند ، جریان کاربر به مجموعه صفحاتی که شخص قبل از اقدام به آن مراجعه می کند اشاره دارد.
هنگامی که از منابع مختلف مانند تبلیغات PPC ، رسانه های اجتماعی و پیام های ایمیل به سایت خود مراجعه می کنید ، می خواهید کاربران را به صفحاتی هدایت کنید که انجام عملی را که شما می خواهید انجام دهید < درباره این موضوع قبلا در سئو روز توضیحات کاملی دادم >برای آنها آسان خواهد بود ، خواه خرید چیزی باشد.، ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان یا پیوستن به یک لیست ایمیل.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که افراد اغلب بسته به نحوه ورود به یک صفحه نیازهای متفاوتی دارند ، بنابراین می خواهید تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید افراد به صفحه ای منتقل می شوند که مورد علاقه آنها باشد.
به عنوان مثال ، اگر شخصی پس از جستجوی کلمه کلیدی دنباله دار ، مستقیماً به صفحه محصول منتقل شود ، خوب است زیرا او به وضوح بدنبال چیز خاصی است و به احتمال زیاد آماده تبدیل است.
اما شخصی که بر روی یک آگهی PPC کلیک کرده و فرم صفحه اصلی را پر می کند ، احتمالاً قبل از اینکه تصمیمی اتخاذ کند ، اطلاعات بیشتری می خواهد ، بنابراین وقت آن نیست که به او فروش سخت بپردازیم.
گردش کار
گردش کار جایی است که قسمت اتوماسیون اتوماسیون بازاریابی در آن بازی می شود. گردش کار شما مجموعه ای از محرک هایی است که برای ارسال پیام ایجاد می کنید. ایجاد یک گردش کار شامل گذراندن کل روند کار از خود و پرسیدن از خود است ، "اگر این اتفاق بیفتد ، چه اتفاقی باید بعد بیفتد؟"
گردش کار می تواند شامل عوامل مختلفی از جمله مدت زمانی باشد که شخصی اقدامی انجام نداده است ، تعاملات شما با شخصی یا اقداماتی که قبلاً در سایت شما انجام داده اند. برخی از انواع گردش کارها که معمولاً توسط خرده فروشان استفاده می شود ، شامل ارسال کد تخفیف برای مشتریانی است که مدتی است خریدی انجام نداده اند ، یادآوری افراد برای بازبینی محصولات پس از مدتی برای لذت بردن از خرید و ارسال یادآوری برای افرادی که اخیراً اقدام به خرید کرده اند. بدون اینکه واقعاً خریدی داشته باشید ، مواردی را به سبد خرید خود اضافه کردند.
گام های مهم در ایجاد استراتژی اتوماسیون بازاریابی
1. اهداف خود را مشخص کنید
به نظر می رسد این یک نکته آشکار باشد ، اما قبل از انجام کار دیگری ، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید اتوماسیون بازاریابی برای دستیابی به شما کمک کند تا بتوانید استراتژی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. آیا در تلاشید تا منجر به تولید بیشتر شود؟ آیا برای ایجاد تجارت از مشتری های برگشتی تلاش می کنید؟ آیا سعی در افزایش فروش در یک فصل خارج از فصل دارید؟ هر یک از این اهداف به یک استراتژی متفاوت احتیاج دارد ، بنابراین مهم است که دقیقاً بفهمید اهداف اصلی شما چیست.
2. مشخص کنید چه کسی را هدف قرار دهد
البته درک نیازهای مشتریان در همه مراحل فرآیند تبدیل بسیار مهم است. اما بسته به اینکه اهداف اصلی شما چیست ، وقت و انرژی شما ممکن است به بهترین وجه با تمرکز بر روی افرادی که در یک مرحله خاص از روند هستند ، صرف شود. به عنوان مثال ، اگر در تولید سرب واقعا مشکلی ندارید اما می خواهید افراد بیشتری تبدیل شوند ، وقت و انرژی شما بهتر می شود که روی قسمتهای میانی و پایین قیف تبدیل تمرکز کنید.
3. جریان کاربر نقشه
با استفاده از اتوماسیون بازاریابی ، سعی دارید افراد را به نوعی اقدام کنید. نگاشت جریان کاربر روشی است برای تجسم مراحلی که افراد باید طی کنند تا بتوانند آن عمل را انجام دهند.
بسته به نوع ورود یک شخص به سایت شما ، برخی از افراد ممکن است قبل از اینکه بخواهند اقدام کنند ، به اطلاعات بیشتری نسبت به دیگران نیاز داشته باشند. شما نمی خواهید کاری کنید که افراد مراحل بیشتری از آنچه برای انجام کاری لازم است را پشت سر بگذارند ، اما نمی خواهید خیلی زود با فروش سخت به مردم ضربه بزنید.
همانطور که Peep Laja از ConversionXL توصیه کرده است ، با استفاده از نمودارهای حالت برای نقشه برداری از جریان های کاربر ، خواهید دید که افراد دقیقاً چگونه به یک صفحه می رسند و چند مرحله برای انجام اقدامات مطلوب آنها لازم است.
4- لیدهای خود را تقسیم بندی و رتبه بندی کنید
مهم است که به یاد داشته باشید که همه لیدها از نظر کیفیت لزوماً برابر نیستند. پایگاه داده مخاطبین شما به طور حتم ترکیبی از افرادی است که در آستانه خرید هستند ، افرادی که هنوز در مورد گزینه های خود تحقیق می کنند و افرادی که احتمالاً تبدیل نخواهند کرد ، بنابراین ایجاد پیام های گسترده که به نوعی جذاب باشد امکان پذیر نیست به همه این نوع مردم امتیاز دهی به شما کمک می کند دقیقاً بفهمید چه کسی به پرورش بیشتری نیاز دارد و چه کسی آماده تحویل به یک تیم فروش است.
تعاملات شخص با محتوای شما و اقداماتی که در سایت شما انجام داده است می تواند بازتاب میزان آمادگی برای تبدیل باشد. شخصی که یک صفحه قیمت گذاری را مشاهده کرده است به احتمال زیاد نزدیکتر از شخصی است که یک پست وبلاگ را در سایت بخواند. فردی که در طی چند هفته چندین بار به یک سایت مراجعه کرده است ، به وضوح علاقه بیشتری نسبت به شخصی دارد که در یک سال گذشته فقط یک یا دو بار بازدید کرده است. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد مقادیری را برای برخی اقدامات و فعل و انفعالات اختصاص دهید تا بتواند نمره ای را برای آن لید محاسبه کند.
اطلاعات عمیق در مورد یک موضوع و بیشتر تمایل دارند که به آنچه یک کسب و کار ارائه می دهد علاقه مند شوند ، به همین دلیل این نوع محتوا معمولاً در بسته قرار دارند. با محتوای دروازه دار ، اطلاعات تماس یک شخص اساساً قیمت دسترسی به محتوا است.
برای مشاغل ارائه دهنده خدمات ، آزمایشات رایگان راهی عالی برای به دست آوردن اطلاعات تماس است زیرا افرادی که برای آنها ثبت نام می کنند به طور واضح علاقه مند به آنچه ارائه می شود هستند.
فقط به لیست های خریداری شده "نه" بگویید
هر کاری که می کنید ، وسوسه نمی شوید لیستی از مخاطبین را بخرید. لیست های خریداری شده ممکن است باعث پیشرفت سریع شما شوند ، اما در طولانی مدت بر خلاف شما کار خواهند کرد.
اول از همه ، لیست مخاطبین با کیفیت بالا برای فروش نیستند. انواع لیست هایی که می توانید بخرید یا اجاره کنید معمولاً پر از آدرس های ایمیل نامعتبر و رها شده است. حتی اگر شخصی پیام شما را واقعاً ببیند ، به احتمال زیاد علاقه ای به وی نخواهد داشت یا در مورد تجارت با شرکتی که با آن آشنایی ندارند تردید خواهد داشت.
اگر می خواهید پیام های خود را به لیستی پر از مخاطب با کیفیت مشکوک ارسال کنید ، به احتمال زیاد با نرخ گزاف گزاف ، تعداد زیادی اشتراک لغو اشتراک ، نرخ باز کم و گزارش های سواستفاده زیاد روبرو خواهید شد. ارائه دهندگان خدمات ایمیل به انواع این معیارها توجه می کنند و اگر بطور منظم شروع به دیدن آنها کنند ، شما را به عنوان هرزنامه نگار مشاهده می کنند ، این فقط دشوار است که پیام خود را با داشتن یک پیام به مجوزهای واضح تر برسانید.
اتوماسیون بازاریابی همچنین به شما امکان می دهد تا پایگاه داده مخاطبین خود را تا حد بسیار بالایی تقسیم بندی کنید تا بتوانید پیام ها را به افراد بسیار خاصی تحویل دهید. به عنوان مثال ، ممکن است یک بازاریاب هنگام کار با مشاغل B2B بخواهد پیام هایی را برای افرادی با عناوین شغلی خاص که در مشاغل با اندازه مشخص کار می کنند ، هدف قرار دهد. با فروش B2C ، یک خرده فروش ممکن است بخواهد لیست های خود را تقسیم کرده و به افرادی که مبلغ مشخصی را با شرکت خرج کرده اند پیشنهادات ویژه ای ارائه دهد یا توصیه هایی را برای افرادی که در مکان های خاصی زندگی می کنند ارسال کند.
ایجاد و نگهداری یک پایگاه داده تماس
هیچ راهی آسان وجود ندارد: ایجاد یک پایگاه داده با کیفیت بالا از تماس ها زمان بر است. اتوماسیون بازاریابی باید زمانی شروع به کار کند که شما یک پایگاه داده نسبتاً قابل توجه از مخاطبین برای کار داشته باشید ، اما شما باید مرتباً نام های جدیدی را به آن پایگاه داده اضافه کنید.
یکی از موثرترین راه ها برای ایجاد بانک اطلاعاتی از مخاطبین بسیار واجد شرایط ، ایجاد محتوای آموزنده است. محتوای وبلاگ برای ارائه اطلاعات سطح بالا عالی است و به کسب و کارها کمک می کند تا اعتماد ایجاد کنند و خود را به عنوان مرجعی در حوزه کاری خود تثبیت کنند. از طرف دیگر ، مواردی مانند کاغذهای سفید و کتابهای الکترونیکی برای جذب افرادی که بیشتر می خواهند بهترین هستند.
بهترین روش ها برای پیام رسانی اتوماسیون بازاریابی
بریم سر اصل مطلب
نظر خود را سریع بیان کنید و آن را روشن کنید. همه ما روزانه زمان محدودی داریم و چیزی که مردم صبر ندارند ، پیام های طولانی است. مردم فقط می خواهند بدانند که چه چیزی برای آنها مناسب است. چگونه محصول یا خدمات شما مشکل آنها را حل می کند؟ آنچه در ارائه آن بی نظیر است؟
آن را فعال نگه دارید
با اجرای استراتژی های اتوماسیون بازاریابی ، سعی دارید افراد را درگیر خود کنید. بنابراین ، پیام های شما باید با لحنی فعال نوشته شده و گیرندگان را به انجام نوعی اقدام اعم از بارگیری مقاله سفید ، خواندن پست وبلاگ ، تماشای فیلم یا خرید ، ترغیب کند.
به یاد داشته باشید که مردم در حال انجام این روند هستند
فراموش نکنید که بسته به مکانی که شخص در قیف تبدیل است ، برخی از انواع محتوا نسبت به بقیه جذابیت بیشتری دارند. افرادی که تازه شروع به یادگیری بیشتر در مورد یک شرکت یا محصول می کنند اگر با فروش سخت متضرر شوند خوشحال نخواهند شد ، اما محتوای تبلیغاتی بالقوه می تواند در کسی که در آن قرار دارد در قیف تبدیل موثر باشد.
از جستجوی هرزنامه خودداری کنید
هنگامی که به درستی استفاده می شود ، اتوماسیون بازاریابی هرزنامه نیست - ما در مورد اینکه چرا این فقط کمی بیشتر است ، بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما به مخاطبین خود تصور اشتباهی ندهید برخی موارد همیشه اسپم به نظر می رسند ، مانند نوشتن کل حروف بزرگ ، استفاده بیش از حد از رنگ قرمز و استفاده از پیوندهای زیاد در متن پیام. اگر می خواهید از نمادها در خط موضوع یا پیام خود استفاده کنید ، از تعداد زیادی از آنها استفاده نکنید. از به کار بردن کلماتی که برای ایجاد فیلترهای اسپم شناخته شده اند خودداری کنید
اگر با قانون CAN-SPAM آشنا نیستید ، کمی وقت بگذارید و در مورد معنای تبلیغات خود بیاموزید. خطوط موضوعی باید دقیق باشند و گمراه کننده نباشند. شرکت هایی که از طریق ایمیل پیام های بازاریابی ارسال می کنند باید آدرس پستی فیزیکی ارائه دهند. (آدرس صندوق پستی مجاز است.) همچنین شما باید در همه پیام ها گزینه لغو اشتراک را ارائه دهید و مطمئن شوید که در اسرع وقت از کلیه درخواست های انصراف پذیرفته شده است.
لیست خود را انتخاب کنید
بزرگتر همیشه در مورد لیست های مخاطب بهتر نیست. یکی از اهداف کلیدی اتوماسیون بازاریابی رساندن پیام شما به افراد دقیق است. به معیارهای خود بسیار توجه کنید تا بدانید که واجد شرایط ترین افراد شما هستند و از شر کسانی که دیگر پاسخ نمی دهند خلاص شوید. بهتر است با یک لیست کوچکتر از لیدهای بسیار واجد شرایط ، نسبت به یک لیست بزرگ از مخاطبین که برایشان مهم نیست. اگر ماه ها از آخرین باری که فردی از شما پیامی باز کرده است می گذرد ، فقط کافی است او را از لیست خود حذف کرده و بیشتر روی سرنخ هایی که علاقه بیشتری دارند تمرکز کنید.
باورهای غلط در مورد اتوماسیون بازاریابی
هنگامی که به درستی انجام شود ، اتوماسیون بازاریابی می تواند و باید شخصی باشد. انصافاً ، درک چگونگی تصور غلط مردم در اینجا آسان است - به هر حال ، کلمه "اتوماسیون" معمولاً با مواردی مانند رایانه سازی و ربات ها در ارتباط است. اما برای موفقیت یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی ، باید یک احساس انسانی در پشت آن وجود داشته باشد. اتوماسیون بازاریابی به سادگی انتقال پیام خود را برای شما آسان می کند. این شما هستید که باید به محتوایی برسید که مورد توجه مردم قرار بگیرد و استراتژی ایجاد آن را در آنجا ایجاد کنید.
هرزنامه است
همه ما می دانیم که هرزنامه ناخوشایند چقدر ناخوشایند است - بازاریاب ها نیز شامل این موارد هستند. بازاریاب ها نیز می فهمند که چقدر بی اثر است. در حالی که هرزنامه یک پیام ناخواسته است که باعث تبلیغ چیزی غیرمرتبط با اکثریت گیرندگان آن می شود ، هدف از اتوماسیون بازاریابی ارائه پیام های بسیار مرتبط به کاربرانی است که به وضوح نسبت به آن ابراز علاقه می کنند.
برخلاف هرزنامه ، اتوماسیون بازاریابی نیز اغلب شامل محتوای غیر تبلیغاتی است. پیام های اتوماسیون بازاریابی کاملاً می توانند ماهیتی تبلیغاتی داشته باشند ، اما در نهایت ، هدف ایجاد روابط مثبت با ارائه چیزی با ارزش است - و این همیشه شامل فروش سخت نیست.
می توانید آن را تنظیم کنید و فراموش کنید
این مورد دیگری است که کلمه "اتوماسیون" می تواند برداشت اشتباهی ایجاد کند. وقتی به چیزی خودکار فکر می کنید ، آسان است فکر کنید که فقط می توانید آن را تنظیم کنید ، آرام بنشینید و بگذارید به تنهایی اجرا شود.
در حقیقت ، اتوماسیون بازاریابی چیزی جز یک فرایند عملی نیست.
اتوماسیون بازاریابی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن خود به مداوم و اصلاح مداوم نیاز دارد.
بسیاری از افراد از قابلیت تست A / B نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای اجرای آزمایش های مداوم استفاده می کنند تا ببینند مردم به کدام نوع از محتوا، موضوعات ، تغییرات طراحی و CTA پاسخ می دهند.
این فقط بازاریابی از طریق ایمیل است
ایمیل بخش مهمی از اتوماسیون بازاریابی است ، اما اتوماسیون بازاریابی فقط نام جدیدی برای بازاریابی از طریق ایمیل نیست.
اول از همه ، انواع پیام هایی که در بازاریابی ایمیل و اتوماسیون بازاریابی دخیل هستند ، کاملاً متفاوت هستند. وقتی اکثر مردم به بازاریابی از طریق ایمیل فکر می کنند ، آنها به فکر انفجار گسترده ایمیل هستند که در یک لیست کامل از مخاطبین وجود دارد ، اما این همان چیزی است که شما سعی می کنید از انجام آن با اتوماسیون بازاریابی جلوگیری کنید. پیام های اتوماسیون بازاریابی کاملاً مطابق با منافع کاربر تنظیم می شوند