محتوای تکراری چیست و چرا باعث نگرانی وب سایت شما می شود؟
بهتر است ، چگونه می توانید آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید؟
محتوای تکراری چیست؟
اساساً ، محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان در اینترنت ظاهر می شود. اما ممکن است اینطور که به نظر می رسد بریده و خشک نباشد.
محتوایی که بیش از حد مشابه باشد ، حتی اگر یکسان نباشد ، ممکن است کپی از یکدیگر تلقی شود.
وقتی به محتوای تکراری فکر می کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط به آنچه بازدیدکنندگان انسانی هنگام مراجعه به سایت شما و مقایسه دو صفحه نمی بینند ، نیست.
همچنین درباره آنچه موتورهای جستجو و خزنده ها هنگام دسترسی به این صفحات می بینند.
از آنجا که آنها نمی توانند صفحه ارائه شده را ببینند ، به طور معمول از کد منبع صفحه خارج می شوند ، و اگر آن کد بیش از حد مشابه باشد ، ممکن است خزنده فکر کند که به دو نسخه از همان صفحه نگاه می کند.
تصور کنید که به یک نانوایی می روید و در مقابل شما دو کاپ کیک وجود دارد که تقریباً یکسان به نظر می رسند.
هیچ نشانه ای ندارند. از کجا می دانید کدام یک را می خواهید؟
این اتفاقی است که می افتد وقتی یک موتور جستجو با دو صفحه خیلی شبیه به هم روبرو می شود.
این سردرگمی بین مطالب می تواند منجر به مواردی مانند مشکلات رتبه بندی شود ، زیرا موتورهای جستجو ممکن است نتوانند بفهمند کدام صفحه را باید رتبه بندی کنند یا ممکن است صفحه نادرست را رتبه بندی کنند.
در ابزار Moz ، ما آستانه 90٪ برای محتوای تکراری داریم ، به این معنی که هر صفحه دارای کد که حداقل 90٪ یکسان باشد ، به عنوان نسخه تکراری یکدیگر پرچم گذاری می شود. اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوای تکراری
راه حل ها
بنابراین اکنون که به طور خلاصه مطالب تکراری را توضیح دادیم ، در مورد آن چه می کنیم؟
چند روش مختلف وجود دارد که می توانید محتوای تکراری را حل کنید.
301 redirects:
اول گزینه پیاده سازی ریدایرکت 301 تغییر مسیر است.
این گزینه شبیه به داشتن نسخه کپی VHS از یک فیلم است که شاید دیگر چندان مربوط نباشد.
بنابراین شما می خواهید مطمئن باشید که نسخه دیجیتالی که به صورت آنلاین پخش می شود را در اختیار مردم قرار دهید.
در سایت خود ، می توانید نسخه های قدیمی صفحات را به نسخه های جدید و به روز شده هدایت کنید.
این مربوط به مشکلات مربوط به زیر دامنه یا تغییرات پروتکل و همچنین به روزرسانی محتوا است که دیگر نمی خواهید افراد بتوانند به آن محتوای قدیمی دسترسی پیدا کنند. نظر و نکات کلیدی برای تغییر نام دامنه یا سایت را از جان مولر در سئو روز بخونید.
rel=”canonical
بعدی گزینه پیاده سازی rel=”canonical در صفحه شما است.
بگویید که در یک بک فروشی هستید و دو نوع کلوچه به همراه دارید ، شکر و تکه شکلات.
شما کوکی های شکر خود را درجه یک ارزیابی می کنید.
بنابراین وقتی افراد از شما می پرسند کدام یک را باید امتحان کنند ، شما آنها را به سمت کلوچه های قندی هدایت می کنید حتی اگر آنها هنوز گزینه استفاده از برش شکلات را دارند.
این در سایت شما مشابه داشتن دو مورد برای فروش است که دارای رنگ های مختلف هستند.
شما می خواهید بازدید کنندگان انسانی بتوانند هر دو رنگ را ببینند و به آنها دسترسی پیدا کنند ، اما می توانید با استفاده از یک برچسب متعارف به خزنده ها بگویید کدام یک از صفحه مناسب تر برای رتبه بندی است.
Meta noindex
شما همچنین می توانید صفحات را به عنوان meta noindex علامت گذاری کنید.
به عنوان مثال ، شما ممکن است دو نسخه از کتاب مورد علاقه خود داشته باشید.
شما می خواهید آن نسخه دوم را بخوانید و به آن مراجعه کنید زیرا این نسخه جدیدترین و مرتبط ترین است.
اما شما هنوز هم می خواهید نسخه مورد نیاز را بخوانید و به آن دسترسی پیدا کنید.
برچسب های Meta noindex به خزنده می گوید که هنوز هم می تواند آن صفحه را کپی کند ، اما نباید آن را در فهرست خود قرار دهد.
این امر می تواند به موارد تکراری محتوای ناشی از مواردی مانند صفحه بندی کمک کند.
محتوا اضافه کنید.
اما اگر دو صفحه داشته باشید که واقعاً کپی برداری از یکدیگر نیستند ، چه می کنید؟
آنها درباره موضوعات مختلفی هستند و باید به عنوان محتوای جداگانه با آنها برخورد شود. رعایت اصول سئو در تولید محتوا رو بخونید.
خوب ، در این حالت ، شما ممکن است انتخاب کنید که محتوای بیشتری به هر یک از این صفحات اضافه کنید ، بنابراین باعث ایجاد سردرگمی در خزنده نمی شود.
این امر به آنها امکان می دهد تا از یکدیگر متمایز شوند ، و شبیه به این خواهد بود که بگوییم به یک کاپ کیک آب پاش و گیلاس اضافه کنید و ممکن است یخ زدگی متفاوت با دیگری داشته باشد.