هدف جستجو چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟ در این مطلب می خواهم درباره ضرورت هدف جستجو با شما مفصلا صحبت کنم.
آیا می دانید منظور از هدف جستجو یا Search Intent چیست؟ در این مقاله می خواهم درباره هدف جستجو با شما صحبت کنم.
هدف جستجو در تعامل مستقیم با کاربران است و در این مطلب قصد دارم مفصلا درباره انواع و کاربردهای آن با شما صحبت کنم
روزانه افراد بسیاری در موتورهای جستجو عبارات مختلفی را سرچ می کنند و به دنبال یک پاسخ هستند که آن پاسخ می تواند پیدا کردن آدرس یک وب سایت و یا یک مقاله مناسب باشد.
در این قسمت از مقاله می خواهیم به موضوع هدف جستجو چیست؟ بپردازم.
هدف جستجو در واقع همان پاسخی است که افراد به دنبال آن هستند و در واقع علت جستجوی عبارات در موتورهای جستجو را می توان هدف جستجو نامید.
هدف جستجوی کاربر می تواند کار موتورهای جستجو را بیان کند در واقع موتورهای جستجو به دنبال این هستند که عبارات سرچ شده را به صفحات مرتبط لینک دهند و این لینک دهی باید مطابق با پاسخ کاربران باشد.
به همین دلیل است که بهینه سازی هدف جستجو فرایندی بسیار مهم و اساسی در یافتن وب سایت ها و مقالات شما می باشد.
پس تاثیرات آن را هیچ گاه بر سئو سایت تان دست کم نگیرید.
شاید ندانید اما هدف جستجو یا سرچ در اینترنت و بهینه سازی یک سایت مکمل یکدیگر هستند و در واقع بدون هم معنایی ندارد.
شما برای افزایش ترافیک سایت خود و معرفی برندتان به موتورهای جستجویی مانند گوگل نیاز دارید که سئو هدف جستجو را انجام دهید.
زیرا در این حالت است کاربران با عباراتی که جستجو می کنند ،می توانند مقالات و وب سایت های مرتبط با شما را پیدا کنند.
الگوریتم های گوگل به گونه ای طراحی شده اند که با تایپ حداقل ۲ یا ۳ کلمه به دنبال مرتبط ترین مقالات و موضوعات برای کاربران خود می گردند و این بدان معناست که موتورهای جستجو فعالیت اصلی خود را کاربر محور در نظر گرفته اند و به دنبال این هستند تا در سریع ترین زمان مرتبط ترین مقالات از وب سایت ها را برای کاربران خود نمایش دهند.
این کاملا ارتباط مستقیم با اهداف جست و جوی کاربران خواهد بود.
پس سئو وب سایت بستگی به اهداف کاربران در وب سایت شما خواهد داشت. نقش سئو در موفقیت کسب و کار ها رو بخونید.
پاسخ دهی سوال بسیار گسترده است و باید انواع هدف جستجوی کاربران را به ۳ دسته کلی جستجوی اطلاعاتی، جستجوی پیمایشی و جست و جوهای تجاری معرفی کنیم.
جستجوی اطلاعاتی در زمانی است که شما به دنبال یافتن پاسخی از یک سوال هستید و هدف شما دریافت یک پاسخ است.
جستجوی پیمایشی زمانی است که شما به دنبال یک برند و اطلاعات یک شرکت می گردید و جستجوی تجاری به زمانی تلقی میشود که شما به دنبال پیدا کردن یک محصول یا یک خدمات با ارزان ترین قیمت ممکن باشید.
در این حالت جستجوی تجاری یا جستجوی بیزینسی انجام خواهد شد.
بر طبق آمارهایی که وجود دارد ۸۰ درصد از عبارات جستجو شده در موتورهای جستجویی مانند گوگل در دسته جستجوی اطلاعاتی هستند و ۲۰ درصد بقیه در ۲ دسته ذکر شده می باشند.
پس با توجه به نوع وب سایت خود باید هدف جستجوی کاربران را در نظر گرفته و از آنان استفاده بهینه کنید.
حال که شما با مفهوم اصلی هدف جستجو چیست آشنا شده اید، لازم است که به ضرورت بهینه سازی انواع هدف جستجوها بپردازیم.
همان طور که گفتم هدف جستجو می تواند هدایت مستقیم بسیاری از کاربران به وب سایت ها و مقالات شما باشد که منجر به افزایش بازدید و در مقابل دسترسی کاربران به پاسخ های خود خواهد بود.
پس کاملاً مشخص است که شما برای بهینه سازی وب سایت خود و ارتباط بیشتر با کسانی که به دنبال خدمات یا محصولات شما هستند نیاز به بهینه سازی هدف های جستجو خواهید داشت بهینه سازی هدف جستجو می تواند کاربرانی وفادار و خریدارانی همیشگی را برای شما در پی داشته باشد.
اگر وب سایت شما محتوا محور است و اطلاعاتی مانند مقالات و اطلاعات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد می توانید از نکات کلیدی در مقالات و محتواهای خود استفاده کنید. رعایت اصول سئو در تولید محتوا را مطالعه کنید.
برای مثال اگر محتوای شما درباره بیوگرافی یکی از هنرمندان یا بازیگران است باید بدانید که سن فرد، قد فرد و وزن وی می تواند نکات کلیدی باشد که می تواند شما را با بازدیدی بسیار برای وب سایتتان روبرو کند.
اما اگر وب سایت شما یک وب سایت تجاری است و به دنبال افرادی برای فروش بیشتر یا ارائه خدمات بیشتری می گردید، بهتر است که از کلمات کلیدی مانند نام برندتان، نام محصول، خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهید استفاده کنید و بهینه سازی برای وب سایت هایی که قابلیت پیمایشی دارند باید به صورت بهینه سازی نام برند و خصوصیات محصولات شما باشد.
یکی از مهم ترین آنها این است که کاربران شما با سهولت بیشتری وب سایت شما را پیدا کرده و به پاسخ مدنظر خود برسند از دیگر دلایلی که می توانیم به آن اشاره کنیم، توجه به طبقه بندی مطالب در موتورهای جستجویی مانند گوگل است.
باید هدف خود را تولید محتوایی بگذارید که به پاسخ کاربران و هدف وب سایت شما کمک کند.
برای مثال اگر شما به دنبال فروش بیشتر عینک های آفتابی هستید باید مطالب را بر روی فروش و عینک آفتابی قرار دهید و اگر مقالاتی از دسته مثل نوع عینک آفتابی و جنس آنها بگذارید ممکن است که کاربران به راحتی نتوانند پاسخ خود را دریافت کنند.