آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

مزرعه لینک یعنی چه؟ Inbound Link چیست؟

مزرعه لینک را می‌توان به‌ عنوان یکی از تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه توصیف کرد که در آن، گروهی از سایت‌ ها به‌ طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک سایت به‌ طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند.


هدف از ایجاد چنین لینک‌ هایی این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک سایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.


در واقع به تصور بسیاری از افراد، مزرعه لینک سریع‌ ترین روش برای افزایش روزانه لینک‌ های ورودی هستند.

با این حال، آنچه از دید پنهان می‌ماند این است که یک مزرعه لینک، تنها کمیت لینک‌های ورودی به سایت را افزایش می‌دهد و بر کیفیت لینک‌ها تاثیر مثبتی ندارد .

تغییر الگوریتم‌های گوگل در چند سال اخیر موجب شده تا دیگر نتوان همانند گذشته، چشم‌ بسته از هر سایتی لینک دریافت کرد.


در نتیجه، امروزه موتورهای جستجو استفاده از مزرعه لینک را به عنوان یک روش اسپم شناخته می شود که در نتیجه سایت پنالتی می شود.


گوگل چگونه مزارع لینک را شناسایی میکند؟ خب، پاسخ ساده است.


سایت‌ هایی که با یک مزرعه لینک تبادل دارند، به دلیل حجم بالای لینک‌ های خروجی و عدم ارتباط موضوعی آنها با یکدیگر به‌ راحتی توسط گوگل شناسایی می‌شوند.


 گوگل طی سال‌های اخیر سخت‌ گیرتر شده و تلاش می‌کند با به‌ کارگیری معیارهای گوناگون و متعدد، سایت‌هایی را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد که از نظر محتوا واقعاً باکیفیت هستند.


البته شاید بتوان گفت موتورهای جستجوی دیگر(به جز گوگل) چندان قوانین سفت و سختی درباره مزارع لینک ندارند و گوگل به عنوان ابر قدرت بازاریابی موتورهای جستجو، قوانین سخت‌ گیرانه‌ای نسبت به مزارع لینک دارد.


چرا گوگل مزرعه لینک را پنالتی میکند؟


گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین و مناسب‌ ترین نتایج را به کاربر جستجوگر خود نشان بدهد و لذا سایت‌هایی که مفیدتر هستند را در رتبه‌های بالاتر صفحات نتایج جستجوی خود قرار می‌دهد؛ 


اما مشکل از اینجا ناشی می‌شود که هدف از مزرعه لینک دست‌ کاری نتایج جستجو است و نه ارائه محتوای باکیفیت‌ تر؛ 


در نتیجه اگر قرار باشد که گوگل برای مزرعه لینک ارزش قائل شود، بدترین سایت‌ها در صدر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت که این باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.


بنابراین، گوگل با هدف قرار دادن بهترین سایت‌ها در بالاترین مراتب، همواره به دنبال شناسایی و برخورد با چنین ترفندهایی است.


 اساساً گوگل همیشه قبل از تخصیص رتبه‌های بالا احتمال وجود مزرعه لینک را از طریق الگوریتم پنگوئن بررسی می‌کند.


در نتیجه، اگر به دنبال کسب رتبه‌ های بهتر در نتایج جستجو هستید اصلاً به استفاده از روش مزرعه لینک فکر نکنید.


چنانچه هم‌ اکنون در حال استفاده از این روش هستید، قبل از اینکه توسط گوگل جریمه شوید همه برنامه‌های مرتبط با آن را متوقف کنید و اقدامات اصلاحی مقتضی را به مرحله اجرا درآورید.

 


ایجاد مزارع لینک یا لینک فارم ها یکی از شیوه‌های تا به‌ اندازه‌ای قدیمی و منسوخ به شمار می‌رود که تنها به هدف افزایش کمیتی لینک‌های ورودی به سایت‌ها و فریب سرچ انجین ها ساخته می‌شود.


این مزارع لینک هر بار به شکل و تبلیغات جدید سعی در فریب افراد مبتدی رادارند و با ارائه نتایج رشد موقعیتی تلاش دارند تا کارایی خود را نمایش دهند.

اگرچه در چند سال اخیر با آپدیت‌ های متوالی الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو این سایت‌ها با جریمه فراوانی مواجه شده‌اند و استفاده از آن‌ها نه‌ تنها فایده‌ای به همراه نخواهد داشت 

بلکه به دلیل دریافت میزان زیادی لینک‌های خروجی از آن‌ها و عدم ارتباط محتوایی آن‌ها با یکدیگر خسارات سنگینی به سایت‌ های مذکور وارد خواهد آورد.


با این‌ حال روش‌های وجود دارند که اگرچه به مدت‌ زمان زیاد و مدیریت بیشتری لازم است اما بسیار پایدارتر بوده و لینک‌های باکیفیت هم برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد