آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

جستجوی صوتی چیست؟ اهمیت جستجوی صوتی در 2021 برای سئو

چگونه وب سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نماییم؟ جستجو صوتی چیست؟

از آنجایی که موتورهای جستجوگر اولین بار که در سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شدند ساختار متفاوتی داشتند و با استفاده از کلید واژه های ورودی کاربران به صورتی تایپی در کادر جستجو، نتایجی را به آنها ارائه می نمودند، این مساله که امروزه موتورهای جستجوگر صدای ما را می شنوند و به آن پاسخ می دهند برای اغلب ما بسیار عجیب و نا شناخته به نظر می رسد.

بر خلاف عبارات جستجویی که شما در هنگام جستجوی نوشتاری در کادر جستجو تایپ می کنید، جستجوی صوتی حالتی کاملا محاوره ای دارد و در واقع جستجو های صوتی به هیچ وجه حالت کتابی ندارند و عبارات جستجو کاملا بدون تشریفات و غیر رسمی می باشند.

نکته جالب دیگر در رابطه با جستجوهای صوتی آن است که این نوع از جستجوها بیشتر توسط کاربران موبایلی یا به عبارتی کاربرانی که با استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها در اینترنت جستجو می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا تمرکز این نوع جستجوها بیشتر محلی می باشد.

برای مثال زمانی که من از تهران به مشهد مسافرت می کنم، موبایل من با استفاده از GPS می تواند محل کنونی من را تشخیص دهد و زمانی که من با استفاده از جستجوی صوتی به دنبال نزدیکترین رستوران یا بهترین رستوران می گردم، جستجوگر می داند که من به دنبال یک رستوران در محل کنونی خودم یا مشهد می باشم و نتایجی متناسب با محل کنونی من به من ارائه می نماید.

یک دهه پیش، شما می توانستید سئو را برای یک متولی تعریف کنید با ایجاد رابطه بین "جستجو" و "متن". به سرعت به امروز منتقل می شوید، و بخش قابل توجهی از ترافیک وب و خریدهای آنلاین اکنون از جستجوی آغاز شده توسط سریع صوتی حاصل می شود.

 از آنجا که کاربران هنگام استفاده از Siri یا Alexa به طور متفاوتی محتوا را درخواست می کنند. در مقایسه با وقتی که یک عبارت جستجو را در مرورگر تایپ می کنند،  بهینه سازی محتوا برای گرفتن بیشتر این میزان ترافیک کار کمی متفاوت خواهد بود.


جستجوی صوتی با جستجوی مرورگر متفاوت است.

در ابتدا باید بین جستجوی صوتی که به سادگی یک پیام صوتی را در یک نوار جستجو رونویسی می کنید و یک لیست از نتایج را بازمی گردانید، یا یک اقدام جستجو که دستور خاصی را از یک پلت فرم به سبک دستیار دیجیتال تحریک می کند ، تفاوت قائل شوید.

اکثر مطالب نمی توانند همزمان بهینه سازی نوار جستجوی گوگل و فرمان صوتی الکسا باشند و برخی از محتواها مانند یک خانه بدون صفحه نمایش به هیچ وجه نمی توانند توسط دستگاه های مجهز به صدا درگیر شوند.

بلندگوی هوشمندی که نمی تواند مقاله ای را نمایش دهد یا فیلم را پخش کند. در عوض، اگر می خواهید مخاطبان خود را در حالی که با دستگاه های مجهز به صدا در ارتباط هستند جلب کنید ، می توانید محتوای بهینه سازی شده صدا را به عنوان پیکان دیگری در لرزش در نظر بگیرید.


همه مطالب نیازی به صوتی دوستانه ندارند.

ایجاد محتوایی که به طور خاص قابل جستجو و مصرف از طریق جستجوی صوتی باشد، برای برخی از کاربران بیش از دیگران مهم خواهد بود. با فراگیرتر شدن دستگاه های بدون صفحه و جستجوی مجهز به صدا، برخی سایت ها و صفحات احتمالاً از محبوبیت بیشتر الکسا بهره مند می شوند.

به عنوان مثال ، مشاغل مستقر در مکان فرصت های زیادی برای افزایش ترافیک پا با بهینه سازی حضور آنلاین خود دارند تا از طریق جستجوی صوتی قابل کشف باشد.

 هر روز کاربران بیشتری برای ضبط وجود دارند که احتمالاً از سیری یا الکسا می خواهند یک فروشگاه پیتزا در این نزدیکی پیدا کنند، در مقایسه با کسانی که ممکن است به Yelp یا Google Maps بروند و جستجوی متن برای "تحویل پیتزا را انجام دهند.

با این وجود، جستجوی صوتی لزوماً همان چیزی نیست که شما باید کل استراتژی سئو خود را در آن ایجاد کنید، حتی برای کاربرانی که به احتمال زیاد از رتبه بندی جستجوی صوتی بیشترین سود را می برند. به این دلیل که صدا دقیقاً جایگزین جستجوی متن نمی شود بلکه آن را تکمیل می کند.

به عنوان مثال، Siri یک کاربر را در مورد امتیاز یک بازی به روز می کند، اما این عمل را ضرب و شتم روایت نمی کند.

 اگر می خواهید یک صفحه برای رتبه بندی باشد زیرا می خواهید به کاربران علاقه مند به تفسیر ورزشی تبلیغات ارائه دهید، ممکن است تلاش برای بهینه سازی تمام محتوای خود برای تطبیق صدا موثرترین راه برای ایجاد تعامل نباشد.

با این حال، اگر می خواهید ترافیک پا را برای یک فروشگاه ساندویچ فروشی خرده فروشی تقویت کنید، می توانید لیست کسب و کار را کاملاً بهینه کنید تا وقتی کاربران از طریق فرمان صوتی هنگام رانندگی "برای مکان های ناهار نزدیک من درخواست می کنند، پیدا کردن آن آسان تر باشد و روش خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

جستجوی صوتی به سرعت در حال رسیدن است اما هنوز به میزان قابل توجهی نرسیده است و برخی میوه های کم آویز را برای پذیرندگان اولیه با اهداف محتوای خاص ایجاد می کند.

در جولای 2019 ، آدوبی مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد حدود 48٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای جستجوی کلی وب استفاده می کنند. این مطالعه هیچ تفاوتی بین دستیارهای دیجیتال در تلفن های هوشمند یا بلندگوهای هوشمند ایجاد نکرده است ، اما نتایج تحقیق مشابه است.

در مطالعه آدوبی ، 85٪ از پاسخ دهندگان از کنترل صوتی در تلفن های هوشمند خود استفاده می کردند و بیشترین مورد استفاده برای دستورات صوتی ، دریافت راهنمایی ها بود که 52٪ جستجوهای ناوبری از طریق صدا انجام می شد. مطابق با یافته های آدوبی، مایکروسافت همچنین در سال 2019 مطالعه ای را منتشر کرد که 72 درصد صاحبان گوشی های هوشمند از دستیارهای دیجیتال استفاده می کردند ، 65 درصد از کل جستجوهای ناوبری جاده ای به صورت صوتی انجام می شد.

یک نظرسنجی جستجوی صوتی 2018 که توسط BrightLocal انجام شد برخی موارد استفاده معمول توسط دستگاه را شکست:

·        58٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده جستجوی صوتی را برای یک کسب و کار محلی با تلفن هوشمند انجام داده اند.

·        74٪ از آن کاربران جستجوی گفتاری از صدا برای جستجوی مشاغل محلی حداقل هفتگی استفاده می کنند.

·        76٪ از کاربران جستجوی صوتی حداقل هفته ای یک بار در بلندگوهای هوشمند برای مشاغل محلی جستجو می کنند که اکثر آنها روزانه این کار را انجام می دهند.

پذیرش اسپیکر هوشمند در خانه های ایالات متحده بین سال های 2018 و 2019 با 22 درصد رشد به 45 درصد از خانه های دارای حداقل یک اسپیکر هوشمند رسیده است. تحقیقات منتشر شده توسط استراتژیست های OC&C سخنران هوشمند را پیش بینی کرد که خرید صوتی را فقط در ایالات متحده و انگلیس تا سال 2022 به یک بازار 40 میلیارد دلاری تبدیل کند.

اما به رغم تجاوزهای صورت گرفته در طی همه گیری COVID-19 استفاده گسترده از فناوری صوتی همچنان عقب مانده است. در حالی که گزارش صوتی هوشمند 2020 توسط NPR و تحقیقات ادیسون نشان داد که مصرف اخبار و سرگرمی با استفاده از این دستگاه ها در میان یک سوم صاحبان بلندگوهای هوشمند در اوایل سال 2020 افزایش می یابد، اکثریت دو سوم غیر مالکان به هیچ وجه در شش ماه آینده بلندگوی مجهز به صدا را خریداری کنید و تقریباً نیمی از غیر مالکانی که از دستورات صوتی استفاده می کنند، همین احساس را داشتند. افرادی که بلندگوی هوشمند دارند، مطابق با مایکروسافت ، هنوز متن زیادی را جستجو می کنند.

از طرف دیگر ، اقدامات صوتی ، دستورات صوتی خاص یا سوالاتی از کاربر است که برنامه ها یا اتوماسیون های خاصی را تحریک می کند، مانند سفارش برای برداشت از طریق بلندگوی هوشمند یا بررسی وضعیت هوا از اتومبیل.

دستگاه های بدون صفحه مانند بلندگوهای هوشمند خانگی و برخی از دستیارهای اتومبیل از عملکردهای صوتی استفاده می کنند. این دستورات یک صفحه از نتایج را رتبه بندی نمی کنند ، اما اغلب یک نتیجه گفتاری دارند ، و یک اقدام برای اقدامات بعدی است.

اگر از دستگاه Echo Dot آب و هوا بخواهید ، براساس داده های گرفته شده از یک منبع از پیش تعیین شده ، هوا را با صدای بلند توصیف می کند. نمی تواند لیستی از سایت های محبوب پیش بینی آب و هوا را بازگرداند، زیرا صفحه ای برای نمایش صفحه نتایج موتور جستجو(SERP)وجود ندارد.

دستیارهای هوشمند معمولاً داده ها را از سایت های ثانویه می گیرند تا این نتایج قطعه صوتی را بازگردانند ، مانند پینگ WolframAlpha برای تبدیل های ریاضی یا Yelp برای لیست های مشاغل محلی. یکی از این موارد استفاده می تواند جستجوی صوتی برای سفارش پیتزا باشد.

 هوش مصنوعی پرس و جو را به سمت Yelp یا Google Maps هدایت می کند و به صورت شفاهی یک نتیجه مانند من در همان نزدیکی یک پیتزا فروشی پیدا کردم با پنج ستاره در.

دستگاه های مجهز به صدا بتدریج در زندگی روزمره مصرف کنندگان جاسازی می شوند، اما این بدان معنا نیست که ما باید محتوای خود را اولویت بندی کنیم، به گونه ای که صدا در صفحه نتایج سنتی موتور جستجو پایین می آید، تهدید به جایگزینی متن در کنار هم در نقش سئو.

حتی اگر دستیاران هوشمند و دستگاه های مجهز به صدا سال به سال محبوبیت بیشتری داشته باشند، در حال حاضر هنوز نقش نسبتاً خوبی در اکوسیستم ابزار فنی اکثر مصرف کنندگان وجود دارد. این مسئله می تواند تغییر کند ، زیرا هوش مصنوعی صوتی پیچیده تر می شود و صحبت با دستگاه های ما طبیعی تر می شود، اما این صنعت هنوز با دردسرهای جدی روبرو است.

جستجوی صوتی و فن آوری اقدام صوتی هنوز هم برخی از برنامه های واقعاً هیجان انگیز را در چشم دارد و بازاریابان در حال حاضر روش های هوشمندانه ای را برای وارد کردن مارک های خود در تجربه هندزفری پیدا می کنند.

 بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی تنها بخشی از این معما است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد