آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

آموزش حرفه ای سئو توسط حامد مهدی زاده

آموزش های رایگان سئو سایت در سال 2020 با جدیدترین روش های اصولی به صورت کلاه سفید در الگوریتمهای جدید

چرا سرعت سایت هنوز مهم است؟

ارسال مشتری های احتمالی تولید شده توسط محتوای خوب به وب سایت هایی با تجربیات کند ، به معنای واقعی کلمه اعتماد دوم را از بین می برد.

آخرین تازه سازی مطالعه سرعت سایت ما 10 وب سایت را شامل می شود که شامل تعدادی از صنایع و 26000 صفحه مختلف فرود است که عملکرد آنها از صفحات بسیار آهسته (بالاتر از 9 ثانیه) تا بسیار سریع (زیر یک ثانیه) است.

نتایج نشان داد که هر ثانیه می توانید سرعت بارگذاری صفحه خود را اصلاح کنید ، دارای مزایای شدید نرخ تبدیل است که اختلافات موجود در عمودی ها یا روش های فروش را نقض می کند.

صفحاتی که در کمتر از یک ثانیه بارگیری شده اند با سرعتی در حدود 2.5 برابر بیشتر از صفحاتی که با سرعت کمتری از پنج ثانیه یا بشتر بارگیری می شوند ، تبدیل می شوند.

اما این دستاوردها محدود به صفحات سریع و سریع نبودند. تفاوت در نرخ تبدیل بین صفحات "سریع" (بارگذاری دو ثانیه) و صفحات "واقعاً سریع" (زیر یک ثانیه) نیز بیش از دو برابر بود. این من را به نکته بعدی می رساند.


کاربران حتی از سایت های سریعتر نیز تقاضا می کنند.


ما برای اولین بار این نظرسنجی را در سال 2014 انجام دادیم و در مقایسه با امروز ، تفاوت بین سایت های "واقعا سریع" و "سریع" به اندازه فعلی زیاد نبود. وقتی ظرف پنج سال دوباره آن را اجرا کردیم ، انتظار داشته باشید که اختلاف حتی چشمگیرتر شود. 

چرا؟ پذیرش 5G

گزارش تحرک اریکسون ، نوامبر سال گذشته ، پیش بینی کرد که پوشش 5G 65٪ از جمعیت جهان را در سال 2025 پوشش دهد.

مطالعه دیگری که در آوریل گذشته توسط Parks Associated انجام شد ، نشان می دهد ، در حالی که پذیرش اینترنت گیگابیت در ایالات متحده کند شده است ، انتظار می رود که پذیرش باند پهن در سراسر جهان تا سال 2023 به یک میلیارد خانوار در سراسر جهان برسد.

وقتی هر دو این روندها را مد نظر قرار دهید ، تنها چیزی که تجربه یک کاربر تلفن همراه یا دسک تاپ را تحت تأثیر قرار می دهد ، زیرساخت های وب ضعیف خواهد بود.


اولویت بندی سرعت سایت

اگر تا اینجا خوانده باشید ، موافقت خواهید کرد که مزایای نرخ تبدیل یک سایت سریع قابل توجه است و تقاضای بازار برای تجارب سریع کاربر به سرعت در حال گسترش است. 

اما چه قدمهای عملی برای سرعت بیشتر صفحه باید بردارید و کدام یک از این مراحل را باید در اولویت قرار دهید؟

البته Moz ، راهنمای خوبی در مورد بهترین روشهای سرعت صفحه دارد. از آن لیست ، توصیه های زیر را دارید:

 

·        فعال کردن فشرده سازی

·        جاوا اسکریپت ، CSS و HTML را کم کنید

·        کاهش هدایت ها

·        JavaScript مسدود کننده رندر را حذف کنید

·        اهرم ذخیره مرورگر

·        زمان پاسخ سرور را بهبود ببخشید

·        استفاده از شبکه توزیع محتوا (CDN)

·        تصاویر و ویدئو را بهینه کنید

اگر بخواهید این توصیه ها را از نظر دشواری اجرا برای بازاریاب جستجوگر متوسط و تأثیر بر سرعت سایت مرتب کنید ، احتمالاً چیزی شبیه به این خواهد بود:

دشواری کم ، تأثیر کم

تصاویر و ویدئو را بهینه کنید

بازاریابان در هر سطح مهارت می توانند یک افزونه وردپرس مانند Smush نصب کنند و به طور خودکار اندازه هر تصویری را که در محتوای جدید یا موجود بارگذاری شده است ، کاهش دهند. وقتی هر تصویر در یک صفحه به اندازه مناسب فشرده می شود ، باعث صرفه جویی در زمان می شود.

جاوا اسکریپت ، CSS و HTML را کم کنید.

کوچک کردن کد یک برد سریع دیگر است. ابزارهای زیادی وجود دارد که کد را کوچک می کنند ، مانند: minifycode.com این ابزارها اساساً تمام فضاهای موجود در کد را از بین می برند ، که می تواند چند کیلو بایت در اینجا و آنجا صرفه جویی کند.

آنها در کل یک تجربه جمع می شوند. ممکن است یک توسعه دهنده نیاز داشته باشد تا این تغییرات را اعمال کند ، اما هر کسی می تواند کد را در ابزار کپی و جای گذاری کند و نسخه کوچک شده را برای تیم انجام دهنده ارسال کند.


جاوا اسکریپت مسدودکننده رندر را حذف کنید.

مهاجرت به یک سیستم مدیریت برچسب مانند Google Tag Manager می تواند وزن جاوا اسکریپت را از صفحات شما خارج کرده و در محفظه ای قرار دهد که در آن می توانند با سرعت یا به کندی سرعت بارگیری شوند بدون اینکه بقیه مطالب یا عملکرد صفحه را مختل کنند. . مدیران برچسب برای افراد غیر فنی نیز بسیار آسان هستند!


دشواری متوسط ​​، تأثیر متوسط

بسته به اینکه CMS یا وب سرور موجود شما را مدیریت می کند ، سه توصیه زیر می تواند کمی سخت تر باشد. 

این کار می تواند به آسانی کلیک کردن روی جعبه تأیید یا نوشتن قوانین تغییر مسیر سفارشی در تنظیمات شما آسان باشد. 

برای انجام این کارها احتمالاً باید با یک توسعه دهنده فناوری اطلاعات و / یا وب مشورت کنید.

 

کاهش ریدایرکت ها

بیشتر سئوکاران می توانند نقشه هدایت URL را به مشتری یا سهامدار داخلی انتقال دهند تا با سهولت تغییر مسیرهای سمت سرور را تعیین کنند. اما برخی از سایت ها با استفاده از JavaScript از طرح های هدایت پیچیده تری در سمت مشتری برخوردار هستند. 

کار با یک توسعه دهنده جلویی برای مقابله با تغییر در هدایت های مبتنی بر اسکریپت اگر این فایل های JS از طریق روش های دیگر بر عملکرد سئو سایت تأثیر بگذارد ، کار دشواری خواهد بود.


فعال کردن فشرده سازی

فعال کردن فشرده سازی در Apache یا IIS یک روند ساده است ، اما نیاز به دسترسی به سرورها و پرونده های htaccess دارد که سازمان های IT تمایلی به کنترل بازاریابان ندارند.


اهرم ذخیره مرورگر

به همین ترتیب ، اگر کنترل پرونده htaccess را در اختیار داشته باشید ، ذخیره مرورگر از منابع وب سایت که اغلب تغییر نمی کنند ، آسان است. اگر این کار را نکنید ، برای سیستم عامل های مختلف CMS افزونه ها یا افزونه های حافظه پنهان وجود دارد که بازاریابان می توانند برای مدیریت این تنظیمات نصب کنند.


سختی زیاد ، تأثیر زیاد


زمان پاسخ سرور را بهبود ببخشید.


روش های معمول برای بهبود زمان پاسخگویی شامل یافتن یک سرویس میزبان وب با اطمینان تر ، بهینه سازی پایگاه داده هایی که عملکرد را به سایت می رسانند و نظارت بر کاربردهای PHP.

باز هم ، همه این موارد تحت حوزه فناوری اطلاعات است و اجرای آنها نیاز به تصمیم گیرندگان و هزینه های اضافی دارد.


استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN

استفاده از CDN می تواند زمانبر ، گران باشد (صدها یا هزاران دلار در ماه در هر دامنه بسته به بازدید سایت) و نیاز به تخصصی دارد که بازاریاب یا مشاور معمولی لازم نیست آن را فعال کند. 

اما اگر بتوانید این کار را انجام دهید ، مطالعات نشان می دهد که گوگل زمان بایت اول را به عنوان یک عامل رتبه بندی اندازه گیری می کند و بازده ها نیز بسیار زیاد است. چگونه از (CDN) برای سئو استفاده کنیم؟


Godspeed

امیدوارم، این امر شما را به بیرون آمدن و پیشرفت در زمینه ابتکار عمل در سایت در سازمان یا مشتریان خود القا کند. 

نه تنها از نظر تجاری ارزش تعهد را دارد ، بلکه به طور فعال اینترنت را به مکانی بهتر برای یک فرد معمولی تبدیل می کند. اینها هر دو موردی است که هر بازاریاب جستجو می تواند به آنها افتخار کند.

آیا می خواهید سرعت سایت تان را بهینه کنید و رتبه آن را افزایش دهید؟ مطلب و آموزش افزایش سرعت سایت را در سئو روز مطالعه کنید.

تبلیغات آمازون چیست؟ - آموزش کار با تبلیغات آمازون

بیش از یک سال است که محصولات خود را در آمازون می فروشید. 

شما در حال فروش هستید ، اما احساس می کنید می توانید کارهای بیشتری برای افزایش درآمد آمازون خود انجام دهید. 

با تبلیغات آمازون ، می توانید محصولات خود را در مقابل آگهی های واجد شرایط تری که به فروش برای تجارت شما تبدیل می شوند ، کمک کنید.

·        تبلیغات آمازون چیست؟

·        چرا باید با آمازون تبلیغات کنم؟

·        چه نوع تبلیغات آمازون می توانم ایجاد کنم؟

·        چگونه می توانم یک کمپین تبلیغاتی آمازون ایجاد کنم که نتایج را هدایت کند؟


برای دریافت پاسخ به همه سوالات آمازون خود به خواندن ادامه دهید! یا اگر در تلاش برای بازاریابی آمازون خود به کمک نیاز دارید، منابع بازاریابی آمازون را بررسی کنید تا به شما کمک کند فروش خود را در این سیستم به حداکثر برسانید!


تبلیغات آمازون چیست؟

تبلیغات آمازون شما را قادر می سازد تا محصولات خود را از طریق تبلیغات پولی در سایت آمازون و سایت های شریک مانند Dog Food Advisor تبلیغ کنید. این تبلیغات به سرنشینان بیشتری کمک می کند تا محصولات شما را هنگام جستجو در آمازون کشف کنند.

تبلیغات آمازون از طریق سیستم پرداخت به ازای هر کلیک اجرا می شوند ، بنابراین فقط زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید.


چرا تبلیغات با آمازون انجام می شود؟

اکنون که پاسخ دادیم ، "تبلیغات آمازون چیست" ، سوال رایج بعدی که بعد از آن مطرح می شود این است "چرا تبلیغات با آمازون انجام می شود؟"


چهار مزیت ساخت یک کمپین تبلیغاتی آمازون:


1. شما به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می کنید.


یکی از بزرگترین دلایل انجام تبلیغات دیجیتال آمازون این است که به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می کنید.

هنگامی که در آمازون می فروشید ، با ده ها مشاغلی که به دنبال دستیابی به همان مشتری های شما هستند رقابت می کنید. اگرچه می توانید لیست محصولات آمازون خود را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو بهینه کنید ، اما گاهی اوقات برای غلبه بر رقابت کافی نیست.

همان جایی است که یک کمپین تبلیغاتی آمازون به شما کمک می کند.

با استفاده از یک طرح تبلیغاتی ، می توانید تبلیغاتی را که قبل از لیست های ارگانیک رقابت شما در نتایج جستجو نشان داده می شود ، بسازید. در نتیجه می توانید مشتریان بیشتری را به لیست محصولات خود سوق دهید و درآمد کسب و کار خود را افزایش دهید.


2. می توانید کاربران مناسب را هدف قرار دهید.

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات با آمازون این است که می توانید آگهی های واجد شرایط بیشتری را برای تجارت خود هدف قرار دهید.

وقتی کمپین های تبلیغاتی آمازون را اجرا می کنید ، کلمات کلیدی را که مخاطبان شما جستجو می کنند هدف قرار می دهید. برای دستیابی به افرادی که بیشتر به محصول شما علاقه مند هستند می توانید کلمات کلیدی دقیق و دم بلند را هدف قرار دهید. این بدان معناست که شما می توانید تبلیغات را در صفحه اول نتایج در مقابل آگهی هایی که به دنبال محصول خود هستند ، نشان دهید.


3. شما فقط هزینه کلیک را پرداخت می کنید.

یکی از بزرگترین دلایل انجام تبلیغات دیجیتال آمازون این است که شما فقط وقتی افراد روی تبلیغات شما کلیک می کنند هزینه پرداخت می کنید. این مدل پرداخت به ازای هر کلیک دو مزیت بزرگ برای تجارت شما به همراه دارد.

اولین مزیت این است که شما فقط زمانی پرداخت می کنید که افراد روی تبلیغ شما کلیک کنند. این بدان معنی است که اگر شخصی به اندازه کافی به محصول شما علاقه مند باشد تا بر روی لیست شما کلیک کند ، احتمال خرید او بیشتر است. در نتیجه ، پولی که برای تبلیغات خود خرج می کنید به سمت جذب افرادی است که احتمالاً تغییر دین می دهند.

دومین مزیت این است که ، حتی اگر Lead ها روی تبلیغ شما کلیک نکنند ، آنها با دیدن لیست شما در نتایج جستجو ، همچنان از مارک شما آگاه می شوند. برای ملک تبلیغاتی نیازی به پرداخت هیچ چیز نیست ، به این معنی که کاربران را در معرض مشاغل خود قرار می دهید - به صورت رایگان. این آگاهی از مارک تجاری می تواند به فروش بیشتر در خط منجر شود زیرا افراد لیست کالای شما را تشخیص می دهند.


4- تبدیلات را افزایش می دهید.

یکی از مهمترین مزایای تبلیغات آمازون این است که تبدیلات را برای تجارت خود افزایش می دهید. از آنجایی که می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که در صفحه اول نتایج نمایش داده می شود ، به احتمال زیاد افراد روی آنها کلیک می کنند. با ترکیبی از موقعیت یابی و انتخاب کلمات کلیدی ، تبلیغات آمازون شرایط مناسب برای فروش را ایجاد می کنند.


چگونه می توان یک کمپین تبلیغاتی آمازون ایجاد کرد؟

اگر می خواهید تبلیغات خود را با آمازون آغاز کنید ، زمان آن فرا رسیده است. برای کمک به شما در راه اندازی مبارزات خود برای موفقیت ، در اینجا پنج نکته سریع برای کمک به شما در تبلیغات تبلیغاتی آمازون آورده شده است:


از تصاویر محصول با کیفیت بالا استفاده کنید: 

اگر تصاویر کم کیفیت یا دانه ای باشند ، مردم روی تصاویر شما کلیک نمی کنند. 

اطمینان حاصل کنید که از تصاویر حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده می کنید ، بنابراین مردم به لیست تبلیغات شما اعتماد می کنند و بر روی آن کلیک می کنند.

برای اصطلاحات کلیدی مرتبط بهینه شوید: 

اگر می خواهید بیشترین موفقیت را در تبلیغات خود مشاهده کنید ، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار داده اید. 

برای کمک به شما در یافتن اصطلاحات مناسب برای تبلیغات خود می توانید از ابزار کلمات کلیدی کسب و کار شما همچنین می تواند هدف گذاری خودکار را امتحان کند تا به آمازون کمک کند شما بهترین شرایط را برای تبلیغ خود پیدا کنید.

·       صفحات محصول خود را بهینه کنید: 

هنگامی که افراد روی تبلیغات آمازون شما کلیک کردند ، باید آنها را مجبور کنید که تبدیل کنند. با داشتن یک صفحه محصول بهینه شده ، آنها را از کلیک به تبدیل خواهید برد. لیست خود را با عکس های محصول خود ، اطلاعات مربوط به محصول خود و چگونگی سود محصول برای مصرف کننده پر کنید.

·        از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید: 

کلمات کلیدی منفی برای کمپین تبلیغاتی آمازون مهم هستند زیرا اطمینان حاصل می کنند که تبلیغ شما در نتایج جستجوی بی ربط نشان داده نمی شود. در هر عبارت می توانید حداکثر چهار کلمه داشته باشید. از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید تا تبلیغ شما در نتایج جستجوی بی سود نشان داده نشود.

·    تبلیغات به طور مداوم: اگر می خواهید با تبلیغات دیجیتال آمازون موفقیت کسب کنید ، تبلیغات خود را به طور مداوم آزمایش کنید. 

قالب های تبلیغاتی مختلف ، تصاویر محصول (در حالی که مطابق با نیازهای آمازون است) و کلمات کلیدی را امتحان کنید. آزمایش مداوم به شما کمک می کند تا مبارزات خود را برای موفقیت بیشتر بهبود ببخشید. 

 

محتوای تکراری چیست؟ نحوه پیدا کردن و تصحیح محتوای تکراری در سایت

محتوای تکراری چیست و چرا باعث نگرانی وب سایت شما می شود؟

 بهتر است ، چگونه می توانید آن را پیدا کنید و آن را برطرف کنید؟


محتوای تکراری چیست؟


اساساً ، محتوای تکراری محتوایی است که در بیش از یک مکان در اینترنت ظاهر می شود. اما ممکن است اینطور که به نظر می رسد بریده و خشک نباشد. 

محتوایی که بیش از حد مشابه باشد ، حتی اگر یکسان نباشد ، ممکن است کپی از یکدیگر تلقی شود.

وقتی به محتوای تکراری فکر می کنید ، مهم است که به یاد داشته باشید که این فقط به آنچه بازدیدکنندگان انسانی هنگام مراجعه به سایت شما و مقایسه دو صفحه نمی بینند ، نیست.

همچنین درباره آنچه موتورهای جستجو و خزنده ها هنگام دسترسی به این صفحات می بینند. 

از آنجا که آنها نمی توانند صفحه ارائه شده را ببینند ، به طور معمول از کد منبع صفحه خارج می شوند ، و اگر آن کد بیش از حد مشابه باشد ، ممکن است خزنده فکر کند که به دو نسخه از همان صفحه نگاه می کند.

تصور کنید که به یک نانوایی می روید و در مقابل شما دو کاپ کیک وجود دارد که تقریباً یکسان به نظر می رسند. 

هیچ نشانه ای ندارند. از کجا می دانید کدام یک را می خواهید؟ 

این اتفاقی است که می افتد وقتی یک موتور جستجو با دو صفحه خیلی شبیه به هم روبرو می شود.

این سردرگمی بین مطالب می تواند منجر به مواردی مانند مشکلات رتبه بندی شود ، زیرا موتورهای جستجو ممکن است نتوانند بفهمند کدام صفحه را باید رتبه بندی کنند یا ممکن است صفحه نادرست را رتبه بندی کنند.

در ابزار Moz ، ما آستانه 90٪ برای محتوای تکراری داریم ، به این معنی که هر صفحه دارای کد که حداقل 90٪ یکسان باشد ، به عنوان نسخه تکراری یکدیگر پرچم گذاری می شود. اطلاعات بیشتر در رابطه با محتوای تکراری 


راه حل ها

بنابراین اکنون که به طور خلاصه مطالب تکراری را توضیح دادیم ، در مورد آن چه می کنیم؟ 

چند روش مختلف وجود دارد که می توانید محتوای تکراری را حل کنید.


301 redirects:

اول گزینه پیاده سازی ریدایرکت 301 تغییر مسیر است. 

این گزینه شبیه به داشتن نسخه کپی VHS از یک فیلم است که شاید دیگر چندان مربوط نباشد.

بنابراین شما می خواهید مطمئن باشید که نسخه دیجیتالی که به صورت آنلاین پخش می شود را در اختیار مردم قرار دهید. 

در سایت خود ، می توانید نسخه های قدیمی صفحات را به نسخه های جدید و به روز شده هدایت کنید. 

این مربوط به مشکلات مربوط به زیر دامنه یا تغییرات پروتکل و همچنین به روزرسانی محتوا است که دیگر نمی خواهید افراد بتوانند به آن محتوای قدیمی دسترسی پیدا کنند. نظر و نکات کلیدی برای تغییر نام دامنه یا سایت را از جان مولر در سئو روز بخونید.


rel=”canonical

بعدی گزینه پیاده سازی rel=”canonical در صفحه شما است. 

بگویید که در یک بک فروشی هستید و دو نوع کلوچه به همراه دارید ، شکر و تکه شکلات. 

شما کوکی های شکر خود را درجه یک ارزیابی می کنید. 

بنابراین وقتی افراد از شما می پرسند کدام یک را باید امتحان کنند ، شما آنها را به سمت کلوچه های قندی هدایت می کنید حتی اگر آنها هنوز گزینه استفاده از برش شکلات را دارند.

این در سایت شما مشابه داشتن دو مورد برای فروش است که دارای رنگ های مختلف هستند. 

شما می خواهید بازدید کنندگان انسانی بتوانند هر دو رنگ را ببینند و به آنها دسترسی پیدا کنند ، اما می توانید با استفاده از یک برچسب متعارف به خزنده ها بگویید کدام یک از صفحه مناسب تر برای رتبه بندی است.


Meta noindex

شما همچنین می توانید صفحات را به عنوان meta noindex علامت گذاری کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است دو نسخه از کتاب مورد علاقه خود داشته باشید. 

شما می خواهید آن نسخه دوم را بخوانید و به آن مراجعه کنید زیرا این نسخه جدیدترین و مرتبط ترین است. 

اما شما هنوز هم می خواهید نسخه مورد نیاز را بخوانید و به آن دسترسی پیدا کنید. 

برچسب های Meta noindex به خزنده می گوید که هنوز هم می تواند آن صفحه را کپی کند ، اما نباید آن را در فهرست خود قرار دهد. 

این امر می تواند به موارد تکراری محتوای ناشی از مواردی مانند صفحه بندی کمک کند.


محتوا اضافه کنید.

اما اگر دو صفحه داشته باشید که واقعاً کپی برداری از یکدیگر نیستند ، چه می کنید؟ 

آنها درباره موضوعات مختلفی هستند و باید به عنوان محتوای جداگانه با آنها برخورد شود. رعایت اصول سئو در تولید محتوا رو بخونید.

خوب ، در این حالت ، شما ممکن است انتخاب کنید که محتوای بیشتری به هر یک از این صفحات اضافه کنید ، بنابراین باعث ایجاد سردرگمی در خزنده نمی شود.

این امر به آنها امکان می دهد تا از یکدیگر متمایز شوند ، و شبیه به این خواهد بود که بگوییم به یک کاپ کیک آب پاش و گیلاس اضافه کنید و ممکن است یخ زدگی متفاوت با دیگری داشته باشد.

جستجوی صوتی چیست؟ اهمیت جستجوی صوتی در 2021 برای سئو

چگونه وب سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه سازی نماییم؟ جستجو صوتی چیست؟

از آنجایی که موتورهای جستجوگر اولین بار که در سال ۱۹۹۰ به دنیا معرفی شدند ساختار متفاوتی داشتند و با استفاده از کلید واژه های ورودی کاربران به صورتی تایپی در کادر جستجو، نتایجی را به آنها ارائه می نمودند، این مساله که امروزه موتورهای جستجوگر صدای ما را می شنوند و به آن پاسخ می دهند برای اغلب ما بسیار عجیب و نا شناخته به نظر می رسد.

بر خلاف عبارات جستجویی که شما در هنگام جستجوی نوشتاری در کادر جستجو تایپ می کنید، جستجوی صوتی حالتی کاملا محاوره ای دارد و در واقع جستجو های صوتی به هیچ وجه حالت کتابی ندارند و عبارات جستجو کاملا بدون تشریفات و غیر رسمی می باشند.

نکته جالب دیگر در رابطه با جستجوهای صوتی آن است که این نوع از جستجوها بیشتر توسط کاربران موبایلی یا به عبارتی کاربرانی که با استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها در اینترنت جستجو می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا تمرکز این نوع جستجوها بیشتر محلی می باشد.

برای مثال زمانی که من از تهران به مشهد مسافرت می کنم، موبایل من با استفاده از GPS می تواند محل کنونی من را تشخیص دهد و زمانی که من با استفاده از جستجوی صوتی به دنبال نزدیکترین رستوران یا بهترین رستوران می گردم، جستجوگر می داند که من به دنبال یک رستوران در محل کنونی خودم یا مشهد می باشم و نتایجی متناسب با محل کنونی من به من ارائه می نماید.

یک دهه پیش، شما می توانستید سئو را برای یک متولی تعریف کنید با ایجاد رابطه بین "جستجو" و "متن". به سرعت به امروز منتقل می شوید، و بخش قابل توجهی از ترافیک وب و خریدهای آنلاین اکنون از جستجوی آغاز شده توسط سریع صوتی حاصل می شود.

 از آنجا که کاربران هنگام استفاده از Siri یا Alexa به طور متفاوتی محتوا را درخواست می کنند. در مقایسه با وقتی که یک عبارت جستجو را در مرورگر تایپ می کنند،  بهینه سازی محتوا برای گرفتن بیشتر این میزان ترافیک کار کمی متفاوت خواهد بود.


جستجوی صوتی با جستجوی مرورگر متفاوت است.

در ابتدا باید بین جستجوی صوتی که به سادگی یک پیام صوتی را در یک نوار جستجو رونویسی می کنید و یک لیست از نتایج را بازمی گردانید، یا یک اقدام جستجو که دستور خاصی را از یک پلت فرم به سبک دستیار دیجیتال تحریک می کند ، تفاوت قائل شوید.

اکثر مطالب نمی توانند همزمان بهینه سازی نوار جستجوی گوگل و فرمان صوتی الکسا باشند و برخی از محتواها مانند یک خانه بدون صفحه نمایش به هیچ وجه نمی توانند توسط دستگاه های مجهز به صدا درگیر شوند.

بلندگوی هوشمندی که نمی تواند مقاله ای را نمایش دهد یا فیلم را پخش کند. در عوض، اگر می خواهید مخاطبان خود را در حالی که با دستگاه های مجهز به صدا در ارتباط هستند جلب کنید ، می توانید محتوای بهینه سازی شده صدا را به عنوان پیکان دیگری در لرزش در نظر بگیرید.


همه مطالب نیازی به صوتی دوستانه ندارند.

ایجاد محتوایی که به طور خاص قابل جستجو و مصرف از طریق جستجوی صوتی باشد، برای برخی از کاربران بیش از دیگران مهم خواهد بود. با فراگیرتر شدن دستگاه های بدون صفحه و جستجوی مجهز به صدا، برخی سایت ها و صفحات احتمالاً از محبوبیت بیشتر الکسا بهره مند می شوند.

به عنوان مثال ، مشاغل مستقر در مکان فرصت های زیادی برای افزایش ترافیک پا با بهینه سازی حضور آنلاین خود دارند تا از طریق جستجوی صوتی قابل کشف باشد.

 هر روز کاربران بیشتری برای ضبط وجود دارند که احتمالاً از سیری یا الکسا می خواهند یک فروشگاه پیتزا در این نزدیکی پیدا کنند، در مقایسه با کسانی که ممکن است به Yelp یا Google Maps بروند و جستجوی متن برای "تحویل پیتزا را انجام دهند.

با این وجود، جستجوی صوتی لزوماً همان چیزی نیست که شما باید کل استراتژی سئو خود را در آن ایجاد کنید، حتی برای کاربرانی که به احتمال زیاد از رتبه بندی جستجوی صوتی بیشترین سود را می برند. به این دلیل که صدا دقیقاً جایگزین جستجوی متن نمی شود بلکه آن را تکمیل می کند.

به عنوان مثال، Siri یک کاربر را در مورد امتیاز یک بازی به روز می کند، اما این عمل را ضرب و شتم روایت نمی کند.

 اگر می خواهید یک صفحه برای رتبه بندی باشد زیرا می خواهید به کاربران علاقه مند به تفسیر ورزشی تبلیغات ارائه دهید، ممکن است تلاش برای بهینه سازی تمام محتوای خود برای تطبیق صدا موثرترین راه برای ایجاد تعامل نباشد.

با این حال، اگر می خواهید ترافیک پا را برای یک فروشگاه ساندویچ فروشی خرده فروشی تقویت کنید، می توانید لیست کسب و کار را کاملاً بهینه کنید تا وقتی کاربران از طریق فرمان صوتی هنگام رانندگی "برای مکان های ناهار نزدیک من درخواست می کنند، پیدا کردن آن آسان تر باشد و روش خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

جستجوی صوتی به سرعت در حال رسیدن است اما هنوز به میزان قابل توجهی نرسیده است و برخی میوه های کم آویز را برای پذیرندگان اولیه با اهداف محتوای خاص ایجاد می کند.

در جولای 2019 ، آدوبی مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد حدود 48٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای جستجوی کلی وب استفاده می کنند. این مطالعه هیچ تفاوتی بین دستیارهای دیجیتال در تلفن های هوشمند یا بلندگوهای هوشمند ایجاد نکرده است ، اما نتایج تحقیق مشابه است.

در مطالعه آدوبی ، 85٪ از پاسخ دهندگان از کنترل صوتی در تلفن های هوشمند خود استفاده می کردند و بیشترین مورد استفاده برای دستورات صوتی ، دریافت راهنمایی ها بود که 52٪ جستجوهای ناوبری از طریق صدا انجام می شد. مطابق با یافته های آدوبی، مایکروسافت همچنین در سال 2019 مطالعه ای را منتشر کرد که 72 درصد صاحبان گوشی های هوشمند از دستیارهای دیجیتال استفاده می کردند ، 65 درصد از کل جستجوهای ناوبری جاده ای به صورت صوتی انجام می شد.

یک نظرسنجی جستجوی صوتی 2018 که توسط BrightLocal انجام شد برخی موارد استفاده معمول توسط دستگاه را شکست:

·        58٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده جستجوی صوتی را برای یک کسب و کار محلی با تلفن هوشمند انجام داده اند.

·        74٪ از آن کاربران جستجوی گفتاری از صدا برای جستجوی مشاغل محلی حداقل هفتگی استفاده می کنند.

·        76٪ از کاربران جستجوی صوتی حداقل هفته ای یک بار در بلندگوهای هوشمند برای مشاغل محلی جستجو می کنند که اکثر آنها روزانه این کار را انجام می دهند.

پذیرش اسپیکر هوشمند در خانه های ایالات متحده بین سال های 2018 و 2019 با 22 درصد رشد به 45 درصد از خانه های دارای حداقل یک اسپیکر هوشمند رسیده است. تحقیقات منتشر شده توسط استراتژیست های OC&C سخنران هوشمند را پیش بینی کرد که خرید صوتی را فقط در ایالات متحده و انگلیس تا سال 2022 به یک بازار 40 میلیارد دلاری تبدیل کند.

اما به رغم تجاوزهای صورت گرفته در طی همه گیری COVID-19 استفاده گسترده از فناوری صوتی همچنان عقب مانده است. در حالی که گزارش صوتی هوشمند 2020 توسط NPR و تحقیقات ادیسون نشان داد که مصرف اخبار و سرگرمی با استفاده از این دستگاه ها در میان یک سوم صاحبان بلندگوهای هوشمند در اوایل سال 2020 افزایش می یابد، اکثریت دو سوم غیر مالکان به هیچ وجه در شش ماه آینده بلندگوی مجهز به صدا را خریداری کنید و تقریباً نیمی از غیر مالکانی که از دستورات صوتی استفاده می کنند، همین احساس را داشتند. افرادی که بلندگوی هوشمند دارند، مطابق با مایکروسافت ، هنوز متن زیادی را جستجو می کنند.

از طرف دیگر ، اقدامات صوتی ، دستورات صوتی خاص یا سوالاتی از کاربر است که برنامه ها یا اتوماسیون های خاصی را تحریک می کند، مانند سفارش برای برداشت از طریق بلندگوی هوشمند یا بررسی وضعیت هوا از اتومبیل.

دستگاه های بدون صفحه مانند بلندگوهای هوشمند خانگی و برخی از دستیارهای اتومبیل از عملکردهای صوتی استفاده می کنند. این دستورات یک صفحه از نتایج را رتبه بندی نمی کنند ، اما اغلب یک نتیجه گفتاری دارند ، و یک اقدام برای اقدامات بعدی است.

اگر از دستگاه Echo Dot آب و هوا بخواهید ، براساس داده های گرفته شده از یک منبع از پیش تعیین شده ، هوا را با صدای بلند توصیف می کند. نمی تواند لیستی از سایت های محبوب پیش بینی آب و هوا را بازگرداند، زیرا صفحه ای برای نمایش صفحه نتایج موتور جستجو(SERP)وجود ندارد.

دستیارهای هوشمند معمولاً داده ها را از سایت های ثانویه می گیرند تا این نتایج قطعه صوتی را بازگردانند ، مانند پینگ WolframAlpha برای تبدیل های ریاضی یا Yelp برای لیست های مشاغل محلی. یکی از این موارد استفاده می تواند جستجوی صوتی برای سفارش پیتزا باشد.

 هوش مصنوعی پرس و جو را به سمت Yelp یا Google Maps هدایت می کند و به صورت شفاهی یک نتیجه مانند من در همان نزدیکی یک پیتزا فروشی پیدا کردم با پنج ستاره در.

دستگاه های مجهز به صدا بتدریج در زندگی روزمره مصرف کنندگان جاسازی می شوند، اما این بدان معنا نیست که ما باید محتوای خود را اولویت بندی کنیم، به گونه ای که صدا در صفحه نتایج سنتی موتور جستجو پایین می آید، تهدید به جایگزینی متن در کنار هم در نقش سئو.

حتی اگر دستیاران هوشمند و دستگاه های مجهز به صدا سال به سال محبوبیت بیشتری داشته باشند، در حال حاضر هنوز نقش نسبتاً خوبی در اکوسیستم ابزار فنی اکثر مصرف کنندگان وجود دارد. این مسئله می تواند تغییر کند ، زیرا هوش مصنوعی صوتی پیچیده تر می شود و صحبت با دستگاه های ما طبیعی تر می شود، اما این صنعت هنوز با دردسرهای جدی روبرو است.

جستجوی صوتی و فن آوری اقدام صوتی هنوز هم برخی از برنامه های واقعاً هیجان انگیز را در چشم دارد و بازاریابان در حال حاضر روش های هوشمندانه ای را برای وارد کردن مارک های خود در تجربه هندزفری پیدا می کنند.

 بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی تنها بخشی از این معما است.

 

مزرعه لینک یعنی چه؟ Inbound Link چیست؟

مزرعه لینک را می‌توان به‌ عنوان یکی از تکنیک‌ های سئو کلاه سیاه توصیف کرد که در آن، گروهی از سایت‌ ها به‌ طور مشترک به یکدیگر لینک می‌دهند یا با پرداخت پول به یک سایت به‌ طور مصنوعی و غیرطبیعی Inbound Link دریافت می‌کنند.


هدف از ایجاد چنین لینک‌ هایی این است که با فریب دادن موتورهای جستجو، یک سایت در مدت زمان کوتاهی به عنوان یک سایت محبوب و با کیفیت شناخته شود و در نتیجه، در رتبه‌های بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.


در واقع به تصور بسیاری از افراد، مزرعه لینک سریع‌ ترین روش برای افزایش روزانه لینک‌ های ورودی هستند.

با این حال، آنچه از دید پنهان می‌ماند این است که یک مزرعه لینک، تنها کمیت لینک‌های ورودی به سایت را افزایش می‌دهد و بر کیفیت لینک‌ها تاثیر مثبتی ندارد .

تغییر الگوریتم‌های گوگل در چند سال اخیر موجب شده تا دیگر نتوان همانند گذشته، چشم‌ بسته از هر سایتی لینک دریافت کرد.


در نتیجه، امروزه موتورهای جستجو استفاده از مزرعه لینک را به عنوان یک روش اسپم شناخته می شود که در نتیجه سایت پنالتی می شود.


گوگل چگونه مزارع لینک را شناسایی میکند؟ خب، پاسخ ساده است.


سایت‌ هایی که با یک مزرعه لینک تبادل دارند، به دلیل حجم بالای لینک‌ های خروجی و عدم ارتباط موضوعی آنها با یکدیگر به‌ راحتی توسط گوگل شناسایی می‌شوند.


 گوگل طی سال‌های اخیر سخت‌ گیرتر شده و تلاش می‌کند با به‌ کارگیری معیارهای گوناگون و متعدد، سایت‌هایی را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد که از نظر محتوا واقعاً باکیفیت هستند.


البته شاید بتوان گفت موتورهای جستجوی دیگر(به جز گوگل) چندان قوانین سفت و سختی درباره مزارع لینک ندارند و گوگل به عنوان ابر قدرت بازاریابی موتورهای جستجو، قوانین سخت‌ گیرانه‌ای نسبت به مزارع لینک دارد.


چرا گوگل مزرعه لینک را پنالتی میکند؟


گوگل همیشه به دنبال این است که بهترین و مناسب‌ ترین نتایج را به کاربر جستجوگر خود نشان بدهد و لذا سایت‌هایی که مفیدتر هستند را در رتبه‌های بالاتر صفحات نتایج جستجوی خود قرار می‌دهد؛ 


اما مشکل از اینجا ناشی می‌شود که هدف از مزرعه لینک دست‌ کاری نتایج جستجو است و نه ارائه محتوای باکیفیت‌ تر؛ 


در نتیجه اگر قرار باشد که گوگل برای مزرعه لینک ارزش قائل شود، بدترین سایت‌ها در صدر نتایج جستجو قرار خواهند گرفت که این باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.


بنابراین، گوگل با هدف قرار دادن بهترین سایت‌ها در بالاترین مراتب، همواره به دنبال شناسایی و برخورد با چنین ترفندهایی است.


 اساساً گوگل همیشه قبل از تخصیص رتبه‌های بالا احتمال وجود مزرعه لینک را از طریق الگوریتم پنگوئن بررسی می‌کند.


در نتیجه، اگر به دنبال کسب رتبه‌ های بهتر در نتایج جستجو هستید اصلاً به استفاده از روش مزرعه لینک فکر نکنید.


چنانچه هم‌ اکنون در حال استفاده از این روش هستید، قبل از اینکه توسط گوگل جریمه شوید همه برنامه‌های مرتبط با آن را متوقف کنید و اقدامات اصلاحی مقتضی را به مرحله اجرا درآورید.

 


ایجاد مزارع لینک یا لینک فارم ها یکی از شیوه‌های تا به‌ اندازه‌ای قدیمی و منسوخ به شمار می‌رود که تنها به هدف افزایش کمیتی لینک‌های ورودی به سایت‌ها و فریب سرچ انجین ها ساخته می‌شود.


این مزارع لینک هر بار به شکل و تبلیغات جدید سعی در فریب افراد مبتدی رادارند و با ارائه نتایج رشد موقعیتی تلاش دارند تا کارایی خود را نمایش دهند.

اگرچه در چند سال اخیر با آپدیت‌ های متوالی الگوریتم‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو این سایت‌ها با جریمه فراوانی مواجه شده‌اند و استفاده از آن‌ها نه‌ تنها فایده‌ای به همراه نخواهد داشت 

بلکه به دلیل دریافت میزان زیادی لینک‌های خروجی از آن‌ها و عدم ارتباط محتوایی آن‌ها با یکدیگر خسارات سنگینی به سایت‌ های مذکور وارد خواهد آورد.


با این‌ حال روش‌های وجود دارند که اگرچه به مدت‌ زمان زیاد و مدیریت بیشتری لازم است اما بسیار پایدارتر بوده و لینک‌های باکیفیت هم برای سایت شما به همراه خواهد داشت.